Ciężarówki, które powstaną w ramach nowego projektu będą zbudowane na platformie akumulatorowych pojazdów elektrycznych Scania. Będą wykorzystywały systemy ogniw paliwowych PEM firmy Cummins oraz jej rozwiązania w zakresie tankowania i przechowywania wodoru. W 2024 roku 20 ciężarówek wyposażonych w ogniwa paliwowe firmy Cummins będzie wykorzystanych w ramach projektu HyTrucks, stworzonego przez Air Liquide i zarząd portu w Rotterdamie. Przedsięwzięcie pozwoli Scanii zebrać dalszą wiedzę na temat instalowania systemów ogniw paliwowych, ich eksploatacji, a także skorzystać z doświadczeń klientów.
Od początku daliśmy jasno do zrozumienia, że napęd akumulatorowy jest dla nas główną technologią dla wszystkich zastosowań w transporcie drogowym. Jesteśmy jednak otwarci na to, czego oczekują nasi klienci, również w odniesieniu do innych rozwiązań, takich jak wodór. W niektórych zastosowaniach i obszarach geograficznych, gdzie pojazdy BEV nie są rozwiązaniem optymalnym, widzimy, że lepiej sprawdzą się pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi. Prowadzimy ścisły dialog z naszymi klientami na temat tego, która opcja jest najlepsza – zarówno z punktu widzenia ich własnej działalności, jak i dla klimatuAby przyspieszyć wdrożenie transportu zrównoważonego potrzebne są wszystkie źródła energii odnawialnej. Wodór to dobry sposób na przechowywanie energii w długich cyklach i z pewnością odegra ważną rolę w dekarbonizacji, jeśli będzie produkowany w sposób przyjazny dla środowiska. Scania chce zebrać jak najwięcej informacji o tym, jaką rolę może odegrać zielony wodór. Może nie jest to najbardziej wydajne rozwiązanie, ale wolne od węgla.
– zaznaczył Fredrik Allard, dyrektor ds. e-mobilności w Scanii.
Źródło: Scania