Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Scanie z pantografami na testach

Utworzona: 2024-02-03


Chociaż napęd akumulatorowy to główna technologia dekarbonizacji, na jaką stawia producent pojazdów, nadal trwają badania innych rozwiązań. Jednym z nich są drogi z napowietrznymi liniami trakcyjnymi.

Scania dostarczyła ostatnie dwa egzemplarze, które razem tworzą flotę 22 ciężarówek wyposażonych w pantografy, na potrzeby trwającego w Niemczech programu testów zelektryfikowanych systemów drogowych. Ostatnie dwa pojazdy trzeciej generacji dołączają do 20 pojazdów biorących już udział w testach. DHL jest jednym z klientem, którzy eksploatują ciężarówki w ramach normalnej działalności transportowej. W listopadzie 2023 r. DHL odebrał ciężarówkę po podpisaniu umowy jej dzierżawy do grudnia br. Pojazd będzie kursować na trasie Reinfeld – Lubeka, pokonując codziennie ponad 80 km przewożąc listy i paczki do trzech różnych centrów dystrybucyjnych w Hamburgu i Lubece. Oprócz DHL do programu dołącza szereg innych firm, takich jak Merck, Contargo i Meyer Logistics.

Obecnie w Niemczech trwają trzy programy testów z ciężarówkami wyposażonymi w pantograf:

🔸 Na autostrada A5 w Hesji na odcinku w kierunku Darmstadt i Frankfurtu, który w maju 2023 r. został przedłużony o 7 kilometrów.
🔸 Pod koniec 2019 r. na A1 w pobliżu Lubeki (Szlezwik-Holsztyn) otwarto dodatkowy odcinek, gdzie obecnie jeździ pięć ciężarówek Scania.
🔸 Testy na drodze B462 w Badenii-Wirtembergii rozpoczęte w 2021 r.

Na drogach o dużym natężeniu ruchu napowietrzne linie trakcyjne stanowią rozwiązanie alternatywne, które zapewnia możliwość ładowania podczas jazdy, bez zużywania energii z akumulatora.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels