JUNA GmbH z siedzibą w Berlinie wprowadza innowacyjny model płatności za użytkowanie ciężarówek elektrycznych, który ma zwiększyć wykorzystanie tych pojazdów, od dwóch do trzech razy droższych przy zakupie od odpowiedników z silnikiem Diesla. Oferując dostęp do gwarantowanych ładunków na platformie cyfrowej Sennder, usuwa przeszkody, które mogą zniechęcać klientów do korzystania z ciężarówek elektrycznych. Chodzi o wyzwania finansowe związane z wysokimi kosztami początkowymi, wartością końcową i ryzykiem technologicznym. Proponowany model biznesowy zapewnia firmom transportowym przewidywalność handlową dzięki gwarantowanym dochodom. Dzięki najwyższej jakości elektrycznym ciężarówkom marki Scania i dostosowanym do indywidualnych potrzeb usługom opartym na zaawansowanej technologii Sennder, JUNA ułatwia łączenie małych i średnich przewoźników z renomowanymi spedytorami.
Innowacyjny model oferuje kompleksowy pakiet usług obejmujący pojazdy elektryczne klasy premium, naprawy, konserwację, ubezpieczenia, usługi cyfrowe i analityczne. Oprócz opłat uzależnionych od użytkowania i gwarantowanego wykorzystania, poprzez analizę danych, JUNA optymalizuje strategie elektryfikacji i symuluje trasy pod kątem przydatności pojazdów elektrycznych. Usuwając ryzyko związane z wykorzystaniem ciężarówek elektrycznych i usprawniając działalność transportową, zamierza odegrać kluczową rolę w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych.
Niedawno uruchomiono projekt pilotażowy, w ramach którego pierwszy klient FMCG korzysta z elektrycznej ciężarówki dostarczonej przez firmę JUNA, obsługującej do dziesięciu tras tygodniowo. Biorąc pod uwagę potencjał osiągnięcia rocznej redukcji emisji równoważnika CO2 o 93 tony w przypadku jednej ciężarówki, w przyszłym roku zakres pilotażu zostanie rozszerzony o trasy dalekobieżne. Ciężarówka korzysta z istniejącej publicznej infrastruktury ładowania, osiągając koszt kilometra porównywalny z kosztem przy użyciu oleju napędowego.
Źródło: Scania
Utworzona: 2023-11-14