WYDAJNOŚĆ
Aby osiągnąć maksymalną wydajność narciarz musi w sposób idealny przejechać całą trasę. W przypadku Scanii Super, wydajność zapewnia użyta w niej technologia. Kiedy za kierownicą siedzi doskonały kierowca, może zmniejszyć zużycie paliwa o 8% w porównaniu do poprzednich generacji.WSZECHSTRONNOŚĆ
Narciarze dostosowują technikę jazdy do terenu – chodzi o odpowiednią pracę kijków, szybsze tempo w czasie podjazdów pod wzniesienia, itp. Scania Super jest wyposażona w najlepszy silnik, jaki do tej pory udało nam się stworzyć. Sprawdza się on zarówno na krótkich trasach, jak i w czasie przewozu ciężkich ładunków na duże odległości.SIŁA NAPĘDU
Narciarze używają różnych biegów podczas jazdy. Bieg 3 służy do szybkiego pokonywania odległości. Bieg 2 przydaje się w czasie podjazdów, a bieg 1 – w czasie bardzo stromych podjazdów, np. podczas jazdy slalomem pod górę. W Scanii Super biegi zmieniane są gładko i automatycznie w zależności od topografii drogi, co zapewnia kierowcy komfort i pełną kontrolę.AERODYNAMIKA
Kiedy narciarz jedzie w dół, musi jak najbardziej zmniejszyć powierzchnię ciała, a tym samym opór powietrza, aby rozwinąć maksymalną prędkość. Także Scania Super została zaprojektowana w taki sposób, aby opór powietrza był jak najmniejszy. Retarder wykorzystuje siłę napędu do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy w dół, aby zachować limity prędkości, które nie ograniczają narciarzy.Źródło: Scania