Prace rozwojowe rozpoczęły się w roku 2017, a obecnie nowe ogniwa produkowane są w fabryce Northvolt Ett zlokalizowanej w północnej Szwecji. Jeszcze w tym roku Scania otworzy nową fabrykę w swoim rodzinnym mieście Södertälje, gdzie ogniwa będą montowane w zestawy akumulatorów trakcyjnych przeznaczonych dla samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Na początku współpracy uzgodniono ambitny harmonogram opracowania wysokowydajnego ogniwa akumulatorowego, które umożliwiłoby realizację planów elektryfikacji transportu ciężkiego. Przejście przez szeroko zakrojone fazy rozwoju i walidacji, a teraz dostarczenie ogniw, które przekraczają nasze początkowe oczekiwania pod względem wydajności, jest ogromnym osiągnięciem wszystkich zaangażowanychSpecyfikacja techniczna ogniwa:
skomentował Peter Carlsson, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Northvolt.
• format: pryzmatyczne
• pojemność: 157 Ah
• napięcie znamionowe: 3,6 V
• trwałość: 1,5 mln km w transporcie ciężkim
Źródło: Scania