Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryczny ciągnik w dłuuugim zestawie

Utworzona: 2021-11-03


Szwedzka firma Jula Logistics wykorzystuje do przewozu kontenerów 32-metrowy zestaw ciężarowy z ciągnikiem Scania, co przyczynia się do redukcji emisji spalin. W przyszłym roku w zestawie rozpocznie pracę pojazd elektryczny tej samej marki. To rozwiązanie opracowane przez specjalistów firmy Scania we współpracy z przewoźnikiem.

Europejskie zestawy ciężarowe mogą osiągać masę całkowitą 40 t i przewozić kontenery o długości 12 m. Od 2015 r. Jula Logistic używa zespołu pojazdów mierzącego 32 metry długości, który może transportować dwa kontenery na raz (masa całkowita zestawu dochodzi do 64 ton). Dzięki temu można ograniczyć liczbę kursów między portem a magazynem – Jula Logistic oszczędza 70% energii i emisji na każdym transporcie. Wkrótce w roli ciągnika wystąpi pojazd elektryczny, który wejdzie do eksploatacji w pierwszej połowie 2022 r.

Wykorzystujemy transport intermodalny. Ładunek przypływa do portu w Göteborgu i jest przemieszczany na pociąg kursujący do Falköping. Ostatni odcinek trasy do magazynu w Skara pokonuje ciężarówką. Chcemy, aby ten łańcuch logistyczny był jeszcze bardziej zrównoważony i w tym celu zamierzamy zaprząc do pracy elektryczny pojazd ciężarowy, który będzie zasilany energią produkowaną przez panele słoneczne zamontowane na dachu naszego magazynu
– wyjaśnia Lennart Karlsson, dyrektor generalny Jula Logistic.
Współpraca z firmą Jula Logistic wpisuje się w cele rozwoju zrównoważonego transportu, które postawiła sobie Scania. Pojazd, który wkrótce trafi do przewoźnika umożliwi wahadłowe przejazdy ciężkim zestawem na dystansie 60 km z bocznicy kolejowej w Falköping do magazynu w Skara kilka razy dziennie.

Elektryfikacja jest nieodzowną częścią naszego zaangażowania na rzecz redukcji emisji i osiągnięcia celów klimatycznych. Bliskie partnerstwo z podmiotami podzielającymi nasze wartości jest ważne, aby postęp przebiegał w pożądanym tempie. Nie możemy dokonać zmiany działając w izolacji, a Jula Logistics jest naszym partnerem, który dba o środowisko na wiele sposobów. Dialog z użytkownikiem umożliwił nam skonstruowanie jedynego w swoim rodzaju pojazdu, który spełnia wymagania klienta i to na wczesnym etapie wdrażania, gdyż mówimy o modelu, który jeszcze nie jest produkowany seryjnie
– zauważa Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności w firmie Scania.
Wnikliwa ocena zużycia energii i zoptymalizowany harmonogram przejazdów uwzględniający potrzebę ładowania baterii posłużyły do stworzenia precyzyjnej symulacji, która umożliwi wdrożenie transportu w praktyce. Pojazd zyska pozytywny wpływ na przepływy logistyczne Jula Logistic z chwilą gdy tylko wyruszy do pracy. Kluczowym elementem współpracy z użytkownikiem była optymalizacja uzupełniania energii, uwzględniająca niezbędną infrastrukturę i czas.

Nasze partnerstwo z firmą Scania pokazuje, że jest to technicznie możliwe, ale musimy zapewnić sobie możliwość użytkowania tak dużych pojazdów w długim okresie, co umożliwi nam przewożenie większej ilości ładunku na ostatnim odcinku naszego łańcucha intermodalnego
– dodaje Lennart Karlsson z Jula Logistic.
Scania i Jula Group dążą do umocnienia długofalowego partnerstwa obejmującego szeroko zakrojoną elektryfikację operacji transportowych realizowanych przez przewoźnika. Elektryfikacja 32-metrowego zestawu za pomocą ciągnika Scania to dopiero początek współpracy obu firm na tym polu.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels