Wykorzystujemy transport intermodalny. Ładunek przypływa do portu w Göteborgu i jest przemieszczany na pociąg kursujący do Falköping. Ostatni odcinek trasy do magazynu w Skara pokonuje ciężarówką. Chcemy, aby ten łańcuch logistyczny był jeszcze bardziej zrównoważony i w tym celu zamierzamy zaprząc do pracy elektryczny pojazd ciężarowy, który będzie zasilany energią produkowaną przez panele słoneczne zamontowane na dachu naszego magazynuWspółpraca z firmą Jula Logistic wpisuje się w cele rozwoju zrównoważonego transportu, które postawiła sobie Scania. Pojazd, który wkrótce trafi do przewoźnika umożliwi wahadłowe przejazdy ciężkim zestawem na dystansie 60 km z bocznicy kolejowej w Falköping do magazynu w Skara kilka razy dziennie.
– wyjaśnia Lennart Karlsson, dyrektor generalny Jula Logistic.
Elektryfikacja jest nieodzowną częścią naszego zaangażowania na rzecz redukcji emisji i osiągnięcia celów klimatycznych. Bliskie partnerstwo z podmiotami podzielającymi nasze wartości jest ważne, aby postęp przebiegał w pożądanym tempie. Nie możemy dokonać zmiany działając w izolacji, a Jula Logistics jest naszym partnerem, który dba o środowisko na wiele sposobów. Dialog z użytkownikiem umożliwił nam skonstruowanie jedynego w swoim rodzaju pojazdu, który spełnia wymagania klienta i to na wczesnym etapie wdrażania, gdyż mówimy o modelu, który jeszcze nie jest produkowany seryjnieWnikliwa ocena zużycia energii i zoptymalizowany harmonogram przejazdów uwzględniający potrzebę ładowania baterii posłużyły do stworzenia precyzyjnej symulacji, która umożliwi wdrożenie transportu w praktyce. Pojazd zyska pozytywny wpływ na przepływy logistyczne Jula Logistic z chwilą gdy tylko wyruszy do pracy. Kluczowym elementem współpracy z użytkownikiem była optymalizacja uzupełniania energii, uwzględniająca niezbędną infrastrukturę i czas.
– zauważa Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności w firmie Scania.
Nasze partnerstwo z firmą Scania pokazuje, że jest to technicznie możliwe, ale musimy zapewnić sobie możliwość użytkowania tak dużych pojazdów w długim okresie, co umożliwi nam przewożenie większej ilości ładunku na ostatnim odcinku naszego łańcucha intermodalnegoScania i Jula Group dążą do umocnienia długofalowego partnerstwa obejmującego szeroko zakrojoną elektryfikację operacji transportowych realizowanych przez przewoźnika. Elektryfikacja 32-metrowego zestawu za pomocą ciągnika Scania to dopiero początek współpracy obu firm na tym polu.
– dodaje Lennart Karlsson z Jula Logistic.
Źródło: Scania