Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowe perspektywy dla kierowców

Utworzona: 2023-09-07


Optymalne połączenie elementów fizycznego i cyfrowego sterowania z cyfrowymi wyświetlaczami zapewnia kierowcom wsparcie najwyższej klasy i uproszczoną obsługę. Scania dołożyła wszelkich starań, aby systemy wsparcia i bezpieczeństwa były intuicyjne i jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

Nowy cyfrowy interfejs kierowcy Scania otwiera drogę do bardziej inteligentnej, bezpieczniejszej i przyjemniejszej jazdy. Modułowa konstrukcja i najnowsze rozwiązania cyfrowe zapewniają bezpieczeństwo, łączność i wygodę za kierownicą. Kierowcy Scania zyskają większą kontrolę nad pojazdem i jego otoczeniem dzięki sygnałom wysyłanym przez czujniki za każdym razem, gdy zbliża się zagrożenie lub konieczność podjęcia działania.

Oprócz podglądu informacji dotyczących pojazdu i możliwości indywidualnego dostosowania stanowiska kierowcy, cyfrowy interfejs podnosi poziom komunikacji i digitalizacji w pojeździe oraz jego otoczeniu. Pojazdy Scania można obecnie zintegrować z innymi dostępnymi rozwiązaniami, zaczynając od systemu zarządzania flotą, po rzeczywiste otoczenie i szereg usług opartych na chmurze. Wszystko to służy poprawie bezpieczeństwa, dyspozycyjności i produktywności podkreśla Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.
Cyfrowy interfejs kierowcy tworzą dwa wyświetlacze: wyświetlacz kierowcy naprzeciw prowadzącego pojazd i centralny wyświetlacz informacyjny (ekran dotykowy dostępny w dwóch rozmiarach – 10,1 lub 12,9 cala). Kierowca może wprowadzać dane za pomocą ekranu dotykowego, naciskając przyciski lub poprzez komendy głosowe. Scania zdecydowała się na wygodne połączenie fizycznych i cyfrowych elementów sterujących, by uniknąć ukrywania istotnych funkcji o jeden lub dwa poziomy niżej w menu.

Najczęściej używane funkcje powinny być łatwo dostępne. Chodzi o zaoferowanie kierowcom jak najlepszego komfortu podczas prowadzenia pojazdu i upewnienie się, że nowa technologia zawsze ich wspiera, zamiast irytować – albo, co jeszcze gorsze, stwarzać sytuacje, w których kierowca przestaje skupiać się na drodze, bo musi się skoncentrować na zmianie temperatury we wnętrzu kabiny komentuje Eduardo Landeo, kierownik produktu w Scania Trucks.
Wiele funkcji bezpieczeństwa jest oferowanych w najnowszej generacji samochodów ciężarowych Scania w standardzie na rynkach europejskich. Inne funkcje są opcjonalne i wykraczają poza minimalne standardy wyznaczone prawnie. Jednym z przykładów jest autonomiczny system awaryjnego hamowania (Advanced Emer-gency Braking for Vulnerable Road Users, AEB VRU); w razie potrzeby pojazd samodzielnie hamuje zamiast jedynie ostrzegać, że przed pojazdem znajduje się pieszy.

Wprowadzając tę funkcję, otwieramy całe spektrum rozwiązań cyfrowych i komunikacyjnych, które przyniosą korzyści kierowcom, a także właścicielom i menedżerom flot. Inteligentne i bezpieczne pojazdy zapewnią większą produktywność, przyczynią się do ograniczenia liczby wypadków i będą bezpieczniejsze dla kierowców. Kierowca przekona się, że jego narzędzie pracy naprawdę go wspiera, dostarczając pełną gamę informacji: dane o pojeździe i potencjalnych zagrożeniach, jak również ogólne wskazówki i ulubioną muzykę z doskonałym nagłośnieniem dodaje Eduardo Landeo.
Oczekiwania klientów dotyczące pojazdów połączonych w ramach sieci przesyłania informacji i aktywnych funkcji bezpieczeństwa stale rosną. Cyfrowy interfejs kierowcy Scania realizuje te trendy dzięki przyjaznemu w obsłudze modułowemu interfejsowi, który uwzględnia zarówno aktualizacje bezprzewodowe, jak i wykorzystanie potencjału 5G. Kompleksowe wsparcie oferowane przez systemy bezpieczeństwa Scania jest najlepszym narzędziem pozwalającym kierowcy uniknąć poważnych wypadków.

Bez względu na doświadczenie czy ostrożność kierowcy, podczas tak długiego czasu spędzonego na drodze zawsze nadejdzie taki dzień, w którym skorzysta z ostrzeżenia przez jeden z systemów ostrzegawczych podsumowuje Eduardo Landeo.
W Polsce cyfrowy interfejs kierowcy znajdzie się w wyposażeniu standardowym pojazdów Scania wyprodukowanych od maja 2024 roku.



Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels