Zwiększony zasięg modelu E-Tech T uzyskano dzięki zastosowanie osi elektrycznej, która umożliwia zgrupowanie wszystkich elementów układu napędowego — silnika elektrycznego i skrzyni biegów — z tyłu pojazdu, dzięki czemu uzyskuje się dodatkową przestrzeń między podłużnicami, w której można umieścić dodatkowe akumulatory.
Uważamy, że zasięg 600 km na jednym ładowaniu, w połączeniu z rozwojem publicznych sieci ładowania do 2026 r. – w szczególności poprzez sieć Milence – pozwoli nam osiągnąć parytet operacyjny z technologią diesla, którego oczekują nasi klienci powiedział Emmanuel Duperray, starszy wiceprezes ds. elektromobilności w Renault Trucks.Zaprojektowany z myślą o transporcie długodystansowym, model E-Tech T o zwiększonym zasięgu wzbogaci ofertę elektryczną Renault Trucks bez zastępowania obecnych rozwiązań. Producent będzie nadal oferować szeroką gamę konfiguracji i wyposażenia dostosowanych do konkretnych zastosowań. Aby pomóc przewoźnikom znaleźć idealne rozwiązanie, francuski producent zapewnia im również zaawansowane narzędzia symulacyjne, umożliwiające skonfigurowanie każdej elektrycznej ciężarówki zgodnie z ich konkretnymi potrzebami.
Nie chcemy brać udziału w wyścigu o maksymalny przebieg na jednym ładowaniu. Nadmiernie duże baterie obniżają ładowność, podnoszą całkowite koszty operacyjne i zwiększają ślad węglowy. Zasadniczo ciężarówka elektryczna jest droższa od pojazdu spalinowego. Musimy przemyśleć logistykę niskoemisyjną, innymi słowy, ponownie rozważyć wzorce transportu, aby zoptymalizować wykorzystanie pojazdów transportowych, a tym samym obniżyć koszt na kilometr podkreślił Emmanuel Duperray.Renault Trucks zachęca swoich klientów do dostosowywania rozmiaru baterii do ich rzeczywistych potrzeb i zapewnia wsparcie w optymalizacji rozwiązania, w tym strategii ładowania. To podejście pozwala już teraz osiągać dzienny przebieg ponad 700 kilometrów korzystając jedynie z seryjnej wersji E Tech T. Zamówienia na nową wersję E Tech T będzie można składać w drugim półroczu 2025 r., a produkcja będzie się odbywać w zakładzie w Bourg-en-Bresse.
Źródło: Renault Trucks