Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Renault E-Tech T o zasięgu 600 km w sprzedaży od 2025 roku

Utworzona: 2024-12-02


Od drugiego półrocza przyszłego roku Renault Trucks zacznie przyjmować zamówienia na nową wersję swojego modelu E-Tech T. Dzięki zasięgowi 600 km na jednym ładowaniu pojazd ten otwiera nowe perspektywy dekarbonizacji transportu dalekobieżnego.

Po przejechaniu 30 milionom kilometrów we flotach przewoźników, elektryczne ciężarówki marki Renault przyczyniły się do zmniejszenia emisji CO₂ o 29 000 ton. W ten sposób francuski producent rozszerza swoją ofertę zrównoważonych rozwiązań transportowych, aby wesprzeć swoich klientów w transformacji energetycznej.

Zwiększony zasięg modelu E-Tech T uzyskano dzięki zastosowanie osi elektrycznej, która umożliwia zgrupowanie wszystkich elementów układu napędowego — silnika elektrycznego i skrzyni biegów — z tyłu pojazdu, dzięki czemu uzyskuje się dodatkową przestrzeń między podłużnicami, w której można umieścić dodatkowe akumulatory.

Uważamy, że zasięg 600 km na jednym ładowaniu, w połączeniu z rozwojem publicznych sieci ładowania do 2026 r. – w szczególności poprzez sieć Milence – pozwoli nam osiągnąć parytet operacyjny z technologią diesla, którego oczekują nasi klienci powiedział Emmanuel Duperray, starszy wiceprezes ds. elektromobilności w Renault Trucks.
Zaprojektowany z myślą o transporcie długodystansowym, model E-Tech T o zwiększonym zasięgu wzbogaci ofertę elektryczną Renault Trucks bez zastępowania obecnych rozwiązań. Producent będzie nadal oferować szeroką gamę konfiguracji i wyposażenia dostosowanych do konkretnych zastosowań. Aby pomóc przewoźnikom znaleźć idealne rozwiązanie, francuski producent zapewnia im również zaawansowane narzędzia symulacyjne, umożliwiające skonfigurowanie każdej elektrycznej ciężarówki zgodnie z ich konkretnymi potrzebami.

Nie chcemy brać udziału w wyścigu o maksymalny przebieg na jednym ładowaniu. Nadmiernie duże baterie obniżają ładowność, podnoszą całkowite koszty operacyjne i zwiększają ślad węglowy. Zasadniczo ciężarówka elektryczna jest droższa od pojazdu spalinowego. Musimy przemyśleć logistykę niskoemisyjną, innymi słowy, ponownie rozważyć wzorce transportu, aby zoptymalizować wykorzystanie pojazdów transportowych, a tym samym obniżyć koszt na kilometr podkreślił Emmanuel Duperray.
Renault Trucks zachęca swoich klientów do dostosowywania rozmiaru baterii do ich rzeczywistych potrzeb i zapewnia wsparcie w optymalizacji rozwiązania, w tym strategii ładowania. To podejście pozwala już teraz osiągać dzienny przebieg ponad 700 kilometrów korzystając jedynie z seryjnej wersji E Tech T. Zamówienia na nową wersję E Tech T będzie można składać w drugim półroczu 2025 r., a produkcja będzie się odbywać w zakładzie w Bourg-en-Bresse.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels