Wieloetapowy proces homologacji
Aby spełnić obowiązujące przepisy, konwersja ciężarówki z silnikiem spalinowym na pojazd elektryczny wymagała szeregu działań. Po zakończeniu konwersji mechanicznej zespół Renault Trucks przeprowadził serię rygorystycznych testów w UTAC, paryskim organie zatwierdzającym, akredytowanym zgodnie z normą ISO 17025. Obejmowały one oceny kompatybilności elektromagnetycznej zgodnie z normą R100, a także dokładne kontrole układu hamulcowego. Po uzyskaniu aprobaty technicznej, kompleksowa dokumentacja administracyjna, zawierająca szczegółowe raporty ze wszystkich przeprowadzonych testów, została złożona w agencji ochrony środowiska Auvergne Rhône-Alpes DREAL. 21 listopada br. firma otrzymała dokument homologacyjny, stając się w ten sposób pierwszym producentem ciężarówek we Francji, który uzyskał zgodę na dopuszczenie do ruchu drogowego pojazdu elektrycznego powstałego w wyniki konwersji. Cały proces konwersji, od fazy technicznej do homologacji, trwał dwa lata.Wydzierżawiona firmie Extime ciężarówka elektryczna będzie wykorzystywana do intensywnych przejazdów wahadłowych między magazynami a lotniskiem. Dyskonujący zasięgiem 250 km pojazd nadaje się idealnie do tego celu i pomaga w redukcji emisji dwutlenku węgla.
Pierwszy krok w kierunku rozszerzenia modernizacji elektrycznej?
Pierwsza elektryczna ciężarówka powstała w drodze konwersji służy jako „laboratorium doświadczalne”, dzięki któremu można ocenić wydajność tego rozwiązania przed jego potencjalnym wdrożeniem na większą skalę. Szacuje się, że koszt zakupu ciężarówki elektrycznej po konwersji jest nawet o 15% niższy niż wydatek na nowy pojazd elektryczny.Źródło: Renault Trucks