Opłaty drogowe dla ciężarówek to model sukcesu, który nie tylko wspiera finansowanie naszej infrastruktury, ale także stanowi bodziec do wdrażania bardziej ekologicznych rozwiązań logistycznych. BALM w ten sposób wnosi istotny wkład w bardziej zrównoważony i efektywny system transportowy w Niemczech Christian Hoffmann, prezes Federalnego Urzędu ds. Logistyki i Mobilności (BALM).Opłata za przejazd ciężarówkami stanowi kluczowe narzędzie pozwalające sprostać wyzwaniom współczesnego transportu towarowego. Za pobór opłat drogowych w Niemczech odpowiada spółka Toll Collect GmbH, natomiast egzekwowaniem przepisów zajmuje się Federalny Urząd ds. Logistyki i Mobilności (BALM). W przyszłości środki z opłat będą dalej inwestowane w rozwój infrastruktury i zrównoważoną mobilność, co wpłynie na cały sektor transportu drogowego w Europie.
Oprócz aspektu finansowego, opłaty drogowe miały również zachęcać do bardziej ekologicznych rozwiązań. Im nowocześniejszy, mniej emisyjny pojazd, tym niższe stawki. Teoretycznie wszystko powinno iść w dobrym kierunku, ale rzeczywistość często wygląda inaczej – zwłaszcza dla mniejszych firm, które nie mogą pozwolić sobie na szybkie wymiany floty. Opłaty drogowe w Niemczech nie znikną – to pewne. Wręcz przeciwnie, władze regularnie je aktualizują i poszerzają ich zakres. W przyszłości wpływy z myta mają być inwestowane w infrastrukturę oraz rozwój bardziej zrównoważonej mobilności. Brzmi ambitnie, ale przewoźnicy nadal pytają – kiedy te koszty przestaną rosnąć?
Źródło: BALM/ etransport.pl