Elektryfikacja transportu lądowego
Branża logistyczna przyczynia się do ok. 8% procent globalnych emisji CO2. Kühne+Nagel kieruje się zobowiązaniami wynikającymi z celów Science Based Target Initiative (SBTi). Firma stawia sobie za cel kompensację bezpośrednich i nieuniknionych emisji CO2 od 2020 roku. Ponadto planuje zmniejszyć swój ślad węglowy w logistyce o 33% do końca 2030 r. Firma oferuje różnorodne rozwiązania wspierające klientów w redukcji emisji CO2, a Renault Trucks jest kluczowym partnerem w realizacji tych działań.To nasza odpowiedzialność jako przedsiębiorstwa, aby aktywnie promować dekarbonizację w logistyce. Nowe E-Trucks od Renault Trucks to kolejny ważny krok w realizacji strategii elektryfikacji transportu lądowego w ramach naszej Roadmap 2026 mówi Tobias Jerschke, przewodniczący zarządu Kühne+Nagel Niemcy.Renault Trucks z kolei zobowiązał się do przyspieszenia procesu dekarbonizacji w swojej działalności, aby przeciwdziałać globalnemu ociepleniu. Producent postawił sobie za cel, aby do 2040 roku jego flota była w 100% wolna od paliw kopalnych. Ma to zostać osiągnięte poprzez E-Trucks, które mają stanowić 50% sprzedaży do 2030 roku. Paryskie Porozumienie Klimatyczne wymaga tego oficjalnie do 2040 roku – Renault Trucks działa 10 lat wcześniej. Dzięki temu francuska firma zmniejszy emisje w sektorze transportu o prawie trzy procent.
Współpraca na rzecz redukcji emisji CO2
Cieszę się z współpracy z Kühne+Nagel. Jest jasne, że tylko wspólnie możemy skutecznie przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Współpracując z jednym z największych przedsiębiorstw logistycznych i transportowych, możemy znacząco obniżyć emisje CO2. Zmierzamy w dobrym kierunku mówi Frederic Ruesche, dyrektor zarządzający Renault Trucks Niemcy.Renault Trucks oferuje pełną gamę pojazdów użytkowych w wersji bateryjno-elektrycznej – od lekkich (LCV) o masie 3,07 t do ciężkich 44-tonowych do transportu dalekobieżnego. Ponadto jest pierwszym producentem, który w ramach gospodarki cyrkularnej przerabia pojazdy z Dieslem na elektryczne.
Źródło: Renault Trucks