Producent opracował nową 26-tonową eksperymentalną ciężarówkę elektryczną z myślą o niderlandzkich strefach zerowej emisji. Od 1 stycznia 2025 r. niderlandzkie gminy mogą wyznaczać strefy bezemisyjne, do których będzie można wjechać wyłącznie pojazdem nie wydzielającym spalin. W przeciwieństwie do pierwszego eksperymentu przeprowadzonego we współpracy z firmą Geodis w zakresie dystrybucji produktów suchych, podczas 6-miesięcznego testu nowy pojazd będzie dostarczał produkty w kontrolowanej temperaturze z magazynu do supermarketu Jumbo w sercu Amsterdamu.
Pojazd dostosowany do ograniczeń i zastosowań dostaw miejskich
Oxygen powstał we współpracy z 17 partnerami specjalnie z myślą o logistyce miejskiej, aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa, komfortu i nowoczesności. Ciężarówka posiada kabinę z niskim wejściem i dużą przednią szybę, która zapewnia kierowcy doskonałą bezpośrednią widoczność na wysokości wzroku uczestników ruchu drogowego. Liczne kamery zastępujące lusterka zapewniają widok w zakresie 360°. Po stronie pasażera zamontowano drzwi przesuwne, które pozwalają uniknąć ryzyka związanego z otwieraniem tradycyjnych drzwi. Kierowca może wchodzić i wychodzić z pojazdu zarówno prawą, jak i lewą stroną. Pojazd wyposażony jest w nadwozie izotermiczne z możliwością kontrolowania temperatury, które mieści 25 wózków supermarketowych. Całkowicie przeprojektowano zarówno stylistykę zewnętrzną jak i wnętrze kabiny. Prototyp powstał w fabryce Renault Trucks w Blainville-sur-Orne.Źródło: Renault Trucks