Udział konwencjonalnych ładunków drobnicowych utrzymał się na dotychczasowym poziomie (0,1%), przy czym udział przewozów żelaza i stali wzrósł (+3,7%), podczas gdy inne grupy produktów odnotowały spadek. Udział ładunków RoRo spadł o 3,4%., co było spowodowane spadkiem liczby przewożonych samochodów (-10,3%). Udział suchych ładunków masowych wzrósł nieznacznie o 0,4%. Spadek przepływu węgla gwałtownie (-35,4%) został zrekompensowany wzrostem udziału nawozów 22,9%. W przypadku masowych ładunków płynnych odnotowano spadek o 5,8%, głównie z powodu zmniejszonego popytu na olej napędowy (-22,3%) i LNG (-21,9%). Z drugiej strony udział chemikaliów wzrósł (+14,8%), czemu sprzyjał wzrost w segmencie biopaliw (+60,1%), pomimo ciągłej presji na europejski sektor chemiczny.
W 2024 r. do portu Antwerpia-Brugia zawinęło 20 195 statków pełnomorskich, co stanowi niewielki wzrost o 0,2% w stosunku do roku 2023. Do portu Zeebrugge zawinęło 187 statków wycieczkowych przewożących 557 000 pasażerów.
Z dumą spoglądamy wstecz, ale z jeszcze większą ambicją spoglądamy na rok 2025. Nasz port jest motorem gospodarczym Flandrii, nawet w trudnych czasach. I nadal zdobywamy udział w rynku na linii Hamburg-Le Havre. Koncentrując się na zrównoważonym rozwoju, innowacjach i wzmacnianiu naszej międzynarodowej pozycji, nadal inwestujemy w przyszłościowy port, który tworzy dobrobyt dla Flandrii i nie tylko powiedział Johan Klaps, radny portu w Antwerpii.Źródło: Port of Antwerp-Bruges