Dwa tygodnie temu IRU z zadowoleniem przyjęła głosowanie Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego (TRAN) za zwiększeniem wymagań dotyczących mocy wyjściowej, a także szybszych terminów ustanowienia infrastruktury ładowania i tankowania wodoru w sieciach bazowych i kompleksowych TEN-T.
Ambitne podejście do budowy infrastruktury i ładowania
Zgromadzenie plenarne Parlamentu Europejskiego poszło za wskazaniami komisji TRAN i zatwierdziło sprawozdanie Ismaila Ertuga (S&D, DE). Tekst przyjęty na posiedzeniu plenarnym odzwierciedla apele IRU kierowane w ostatnich miesiącach na temat potrzeby bardziej ambitnego podejścia do infrastruktury ładowania i tankowania wodoru dla komercyjnych usług transportu drogowego.
Ponieważ pojazdy bezemisyjne zaczynają trafiać na rynek, konieczne jest rozwinięcie infrastruktury paliw alternatywnych w całej UE. Bez rozbudowanej sieci paliw alternatywnych nie ma możliwości wdrożenia pojazdów bezemisyjnych na szerszą skalę. Dekarbonizacja transportu drogowego wymaga znacznych inwestycji zarówno ze strony przedsiębiorstw, jak i państw. Wzywamy państwa członkowskie do zaangażowania się i poparcia ambitnej ustawy na temat infrastruktury paliw alternatywnych, przyjętej przez Parlament Europejski – podsumowała Raluca Marian.
Źródło: IRU