XB Electric
Nowa seria to gama wydajnych, bezemisyjnych pojazdów z napędem elektrycznym, które są dostępne w wariantach 12-, 16- i 19-tonowych. Na wystawie Solutrans pojawi się kompaktowy, 12-tonowy model XB Electric z jednym stopniem wejściowym, który spełnia wymagania kierowców pracujących w dystrybucji miejskiej. Klienci mają możliwość wyboru różnych opcji rozstawu osi, począwszy od 4,2 m. Silnik elektryczny zapewnia moc znamionową na poziomie 120 lub 190 kW, w zależności od specyfikacji, oraz znamionowy moment obrotowy wynoszący 950 i 1850 Nm (szczytowy: 2600 i 3500 Nm). Pozbawione kobaltu i magnezu akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o wysokiej gęstości zapewniają pojemność od 141 do 282 kWh i tym samym zasięg do 350 km.XD Electric
Solutrans będzie również miejscem prezentacji modelu XD Electric przeznaczonego do realizacji zadań w regionalnej i krajowej dystrybucji, np. do zaopatrywania supermarketów, a także wywozu odpadów. Ciężarówka jest napędzana silnikiem elektrycznym z magnesem trwałym – PACCAR EX-D1 lub PACCAR EX-D2 – o mocy od 170 kW/230 KM do 350 kW/480 KM. Aby umożliwić optymalne dopasowanie do potrzeb klientów, pojazdy są dostępne z różnymi zestawami akumulatorów (2 do 5 pakietów), które zapewniają zerową emisję spalin na dystansie do 500 km. Przy umiejętnym zarządzaniu trasami i ładowaniami XD Electric może przejechać imponujący dystans 1000 km dziennie.XFC
Trzecim pojazdem holenderskiej marki wystawionym na targach Solutrans będzie model XFC do zastosowań specjalistycznych i budowlanych, dostępny w konfiguracjach osi 4x2, 6x4 i 8x4. Charakterystyczne cechy ciężarówki to niska masa własna zapewniająca odpowiednią ładowność, duży kąt natarcia i takiż prześwit, co oznacza wysoką dzielność terenową. Z zewnątrz zwracają uwagę takie cechy jak solidny zderzak, mocna krata wlotu powietrza oraz stalowa osłona chłodnicy, które robią z samochodu prawdziwego twardziela. Pojazd może być wyposażony w silnik PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 litra lub 13-litrową jednostkę PACCAR MX-13.XG+
DAF XG+, falgowy model nowej generacji, w pełni wykorzystuje możliwości, jakie dają nowe europejskie przepisy dotyczące mas i wymiarów. Jego główne atuty to niezwykle przestronna i wygodna kabina oferująca 12,5 m3 przestrzeni roboczej i mieszkalnej, co przekłada się na niezrównany komfort kierowcy. Nisko umieszczone krawędzie dolne szyb zapewniają imponującą widoczność bezpośrednią, a aerodynamiczna konstrukcja nadwozia pozwala uzyskiwać oszczędności na paliwie.Usługi
Producent przedstawi również na targach szeroką gamę usług, w tym finansowanie w ramach PACCAR Financial oraz dostosowane do indywidualnych potrzeb kontrakty serwisowe DAF MultiSupport. Aby wspierać klientów w procesie przechodzenia na bezemisyjny transport drogowy, firma oferuje gamę rozwiązań za pośrednictwem PACCAR Parts, a także doradztwo w zakresie planowania tras i ładowania oraz szkolenia dla kierowców w celu optymalnego wykorzystania możliwości pojazdów.W 2022 roku DAF odnotował rekordowy, 15,4-procentowy udział we francuskim rynku pojazdów ciężkich. Wspólnie z naszą profesjonalną siecią dealerską dołożymy wszelkich starań, aby w kolejnych latach w dalszym ciągu poprawiać naszą silną pozycję rynkową we Francji, zarówno w segmencie ciągników siodłowych, jak i pojazdów specjalistycznych oraz dystrybucyjnych
zapewnił Renaud Dehillotte, dyrektor zarządzający DAF Trucks France.
Źródło: DAF Trucks