Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Serwis przyszłości - nie tylko naprawia, ale i bezkosztowo ładuje ciężarówki

Utworzona: 2024-03-19


W centrum obsługi serwisowej elektrycznych pojazdów DAF, zlokalizowanym w Barendrecht pod Rotterdamem, powstał innowacyjny system zarządzania energią pozyskiwaną ze słońca. Służy ona m.in. do szybkiego ładowania ciężarówek.

Europejski oddział PACCAR Parts uruchomił w holenderskiej firmie BEST Trucks - serwisującej pojazdy elektryczne DAF - inteligentny system zarządzania energią. Tzw. mikrosieć składa się z zestawu 750 paneli słonecznych zamontowanych na dachu, systemu magazynowania energii (ESS) z akumulatorami o pojemności 480 kWh, układu zarządzania energią (EMS) i trzech gniazd szybkiego ładowania akumulatorów o maksymalnej mocy 360 kW. Dwa z nich zamontowano w warsztacie, a trzecie jest publicznie dostępne. Każda z ładowarek umożliwia pełne doładowanie „elektryków” w ciągu godziny.

Pojazdy elektryczne powinny zawsze wyjeżdżać z naszych warsztatów z akumulatorami naładowanymi co najmniej do 80 procent pojemności, aby natychmiast po serwisie mogły wyruszyć w trasę
wyłuszcza swoją filozofię Ronald Janssen, właściciel BEST Trucks.
Jedną z zalet systemu ESS jest to, że moc potrzebna do ładowania akumulatrów ciężarówek przebywających w serwisie jest zawsze dostępna. Właściciel firmy podkreśla, że nie trzeba dokonywać wyboru pomiędzy włączonymi światłami w warsztacie lub doładowaniem pojazdów klientów. System bowiem zapewnia stałe i zrównoważone dostawy energii, działając nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych i w okresach jej niedostatku z sieci. Gromadzi wszystkie istotne dane, od przewidywanych godzin nasłonecznienia po okresy szczytowego zapotrzebowania na energię z sieci elektrycznej. Uwzględnia je i optymalizuje swoją pracę, aby zawsze uzyskiwać najwyższą wydajność i korzystać z energii po najniższych kosztach. Prąd elektryczny zmagazynowany w stacjonarnych akumulatorach można wykorzystywać nie tylko na potrzeby warsztau, ale i odsprzedawać operatorowi sieci podczas wzmożonego zapotrzebowania na energię po taryfach szczytowych. Rob van Erp, odpowiedzialny w firmie PACCAR Parts Europe za innowacje i programy strategiczne, zapewnia, że zainteresowanie inteligentnym systemem zasilania wykazują inni dealerzy.

Źródło: DAF Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels