Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Po pożarach akumulatorów Nikola wycofuje ponad 200 'elektryków': wykryto wadliwy komponent

Utworzona: 2023-08-22


Nikola przedstawiła wstępne wyniki badań swoich akumulatorów po dwóch incydentach, gdy elektryczne ciężarówki Tre stanęły w płomieniach z powodu awarii baterii. W ramach działań zapobiegawczych firma zdecydowała się na dobrowolne wycofanie około 209 egzemplarzy tego modelu. Jednocześnie zaleca użytkownikom pojazdów serii Tre stosowanie środków bezpieczeństwa.

We wstępnym oświadczeniu firmy Nikola, złożonym bezpośrednio po pożarze, do jakiego doszło 23 czerwca w siedzibie firmy w Phoenix w Arizonie, za możliwą przyczynę incydentu uznano działanie przestępcze. Przypuszczenie oparto na nagraniu wideo pokazującym, jak pojazd zaparkowany obok ciężarówek, w których doszło do pożaru, szybko odjeżdża zaraz po jasnym błysku rozpoczynającym pożar. Jednak na podstawie wewnętrznego i zewnętrznego dochodzenia, w tym wywiadów z pracownikami, wysnuto konkluzję, że jest mało prawdopodobne, aby przyczyną pożaru były działania przestępcze lub inne czynniki zewnętrzne.

Niezależni śledczy z firmy Exponent ustalili, że prawdopodobną przyczyną pożaru był wyciek płynu chłodzącego wewnątrz pojedynczego zestawu akumulatorów. Te ustalenia zostały dodatkowo potwierdzone przez niewielki, jak to określono w komunikacie "incydent termiczny", który miał wpływ na jeden zestaw akumulatorów w ciężarówce przekazanej do weryfikacji inżynieryjnej, zaparkowanej w zakładzie firmy w Coolidge (Arizona) 10 sierpnia. Firma podkreśla, że w żadnym z incydentów nikt nie został ranny. Wewnętrzne dochodzenia inżynierów Nikoli wskazują, że prawdopodobnym źródłem wycieku płynu chłodzącego jest pojedynczy wadliwy komponent w zestawie baterii.

W nadchodzących tygodniach, jak zapewniają przedstawiciele Nikoli, prowadzone będą prace nad rozwiązaniem tego problemu. Do tego czasu, w ramach działań zapobiegawczych, firma wstrzymała sprzedaż nowych ciężarówek akumulatorowych i wycofała około 209 egzemplarzy. W związku z tym złożono odpowiedni wniosek do Amerykańskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA). Producent podkreśla, że podjęte działania wyjaśniające przyczyny pożarów nie mają związku z obecnie produkowanymi pojazdami na wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV), w których zastosowany akumulator ma inną konstrukcję.

W ogłoszonym komunikacie Nikola stwierdza, że akumulatorowe ciężarówki Tre mogą być nadal użytkowane, jednak w celu zapewnienia optymalnych osiągów i bezpieczeństwa zachęca klientów i dealerów do natychmiastowego podjęcia następujących działań:
• ustawienia wyłącznika głównego akumulatora (MBD) w pozycji „ON” przez cały czas, aby umożliwić monitorowanie pojazdu oraz zapewnić działanie systemów bezpieczeństwa w czasie rzeczywistym;
• parkowanie ciężarówek na zewnątrz budynków, aby umożliwić bezprzewodowe aktualizacje i lepszą łączność z systemem monitorowania Fleet Command.

Jak podkreśla producent, incydenty termiczne wystąpiły tylko w dwóch akumulatorach z ponad 3100 wyprodukowanych dotychczas (wskaźnik wynosi mniej niż 0,07%). Model Tre BEV spełnia z naddatkiem amerykańskie przepisy bezpieczeństwa - został poddany testom zderzeniowym z przodu, z boku, z tyłu i podczas dachowania. Testy potwierdziły bezpieczeństwo zestawu akumulatorów, w tym ich odporność na propagację pasywną pojedynczego ogniwa (PPR), wibracje, szok termiczny, ogień i ekstremalne temperatury, zewnętrzne zwarcie, nadmierne rozładowanie. Firma zapowiedziała przekazanie najnowszych ustaleń i dodatkowych informacji w nadchodzących tygodniach.

Źródło: Nikola
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels