Planowana spółka joint venture ma się zająć całym łańcuchem wartości przemysłu wodorowego, tzn. dostarczaniem ekologicznego wodoru, stworzeniem odpowiedniej infrastruktury paliwowej oraz oferowaniem pojazdów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Do 2027 roku i w kolejnych latach nowa spółka zamierza dostarczać zielony wodór do zasilania floty liczącej do 5000 ciężarówek Nikola Tre FCEV o zasięgu do 800 km. Dzięki temu, do roku 2027 będzie można zmniejszyć emisję CO2 o 560 000 ton metrycznych rocznie, a w kolejnych latach jeszcze bardziej, przyczyniając się do realizacji unijnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
We wszystkim, co robimy, uwzględniamy potrzeby naszych klientów. Aby zapewnić gotowość infrastruktury wodorowej do ich obsługi, współpracujemy z firmą E.ON. Znaczne zainteresowanie naszym programem leasingu obejmującym pojazdy Nikola Tre, dostawy wodoru i obsługę serwisową zwiastuje zmianę paradygmatu w branży transportowej i obniża całkowity koszt posiadania dla właścicieli flot i ciężarówek powiedział Michael Lohscheller, prezes i dyrektor generalny Nikola Corporation.
Nasi klienci poszukują przystępnych cenowo, zintegrowanych i ekologicznych rozwiązań transportowych. Już w 2027 roku moglibyśmy potencjalnie zastąpić ponad 200 mln litrów oleju napędowego wodorem i znacząco zredukować emisję CO2 emisji – a to dopiero początek. Wraz z firmą Nikola stworzymy pierwszy opłacalny komercyjnie rynek technologii wodorowych ogniw paliwowych w Europie dodał Patrick Lammers, COO Customer Solutions E.ON SE.Spółka joint venture, utworzona w ramach ogłoszonego we wrześniu partnerstwa obu firm, ma rozpocząć działalność na początku 2023 roku.
Źródło: Nikola