Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

REKLAMA

Pokaz z lobbingiem w tle
Utworzona: 2022-07-21

Firma Nikola Corporation zaprezentowała w Waszyngtonie dwa modele bezemisyjnych ciężarówek klasy 8: jeden zasilany bateriami (BEV), a drugi na ogniwa paliwowe (FCEV). W pokazie udział wzięli przedstawiciele rządu, przemysłu i strategicznych partnerów Nikoli, którzy popierają działania na rzecz czystego transportu i energii.

Nikola zamierza zbudować kompletny ekosystem produkcji, dystrybucji i tankowania wodoru oraz przeprowadzić konsultacje w sprawie wykorzystania rozwiązań do ładowania pojazdów akumulatorowych, które będzie można wdrożyć w całym kraju. Naszym klientom flotowym uda się szybciej zdekarbonizować transport ciężarowy i logistykę portową pod przywództwem i przy wsparciu przedstawicieli federalnych w Waszyngtonie, którzy mogą z nami współpracować nad rozwojem branży
– podkreślił Pablo Koziner, prezes spółki Nikola Energy.

Dzisiejsze wydarzenie uświadamia nam, że obecnie głównym wyzwaniem w transformacji transportu nie jest wcale technologia, bo rozwiązania w tej dziedzinie już istnieją. To, czego teraz potrzebujemy, to silne sygnały ze strony rządu, że technologie bezemisyjne mogą liczyć na wsparcie, którego potrzebują, aby zwiększać swoją obecność na rynku i móc konkurować ze starszymi, mniej ekologicznymi technologiami
– powiedziała Jessica Olson, wiceprezes ds. polityki organizacji CALSTART, która lobbuje na rzecz zaawansowanego technologicznie, czystego transportu.
Nikola Tre BEV kwalifikuje się zarówno do programów dofinansowania w Kalifornii, jak i w Nowym Jorku, które są skierowanych do firm planujących kupno lub dzierżawę pojazdów akumulatorowych o średnim i dużym tonażu. Nabywcy ciężarówki mogą skorzystać z dotacji o wartości do 150 tys. dolarów w Kalifornii i do 185 tys. USD w Nowym Jorku, pod warunkiem złomowania dotychczasowego pojazdu.

Model Tre BEV może pokonać dystans do 650 km na jednym ładowaniu, a więc dysponuje jednym z najdłuższych zasięgów wśród akumulatorowych ciągników klasy 8. Pojazd ten może z powodzeniem wykonywać transporty na obszarze metropolitalnym, ze względu na duży zasięg, doskonałą widoczność z miejsca kierowcy, zwrotność, a także cichą pracę silnika.

Źródło: Nikola
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels