Poświęciliśmy prawie dwa lata na opracowywanie mobilnego dystrybutora wodoru, który go chłodzi i spręża, aby umożliwić szybkie napełnianie zbiorników ciężarówek z ogniwami paliwowymi. W połączeniu z cysterną wodoru o ładowności 960 kg, mobilny dystrybutor może tankować ciężarówki jedną po drugiejPo pomyślnym zaliczeniu testów, pierwszy mobilny dystrybutor został dopuszczony do eksploatacji rynkowej. Kolejne zostaną oddane do użytku wkrótce, jeszcze w pierwszym kwartale 2023 r.
zapewnił prezes i dyrektor generalny firmy Nikola Corporation, Michael Lohscheller.
Niedawno Nikola uzyskała certyfikat Rady ds. Zasobów Powietrza stanu Kalifornia (CARB), który jest wymagany, aby model z napędem wodorowym Tre FCEV kwalifikował się do udziału w programie Hybrid and Zero Emission Truck and Bus Voucher Incentive Project (HVIP). Oznacza to, że klienci, którzy zakupią ciężarówkę Tre FCEV w tym roku mogą ubiegać się o dopłatę w wysokości od 240 do 288 tys. dolarów USA na pojedynczy pojazd, jeśli spełnienią określone kryteria. Oprócz finansowania w ramach programu HVIP, nabywcy Tre FCEV będą mogli uzyskać dodatkową ulgę podatkową od pojazdów użytkowych w wysokości 40 tys. USD w 2023 r. od rządu federalnego - w związku z ustawą antyinflacyjną.
Ciągnik Tre FCEV dysponujący, jak deklaruje producent, zasięgiem do 800 km, można będzie wykorzystywać do realizacji różnego rodzaju przewozów, m.in. krótkodystansowych, regionalnych i intermodalnych, w odniesieniu do ładunków drobnicowych, a także specjalistycznych.
Źródło: Nikola Corporation