Przypomnijmy, że Nikola to światowy lider w dziedzinie bezemisyjnych rozwiązań transportowych i infrastruktury energetycznej, natomiast firma E.ON jest jednym z największych w Europie operatorów sieci energetycznych i infrastruktury energetycznej oraz dostawcą innowacyjnych rozwiązań.
Dzięki partnerstwu klienci zyskają dostęp do zintegrowanych rozwiązań transportowych, z wykorzystaniem wodoru. Obie strony podpisały teraz listę warunków współpracy, które zostaną uwzględnione podczas negocjacji ostatecznej umowy.
Spółka joint venture zajmie się wykorzystaniem nowej generacji ciężarówek klasy 8 w połączeniu z usługami serwisowymi oraz infrastrukturą zielonego wodoru. W rezultacie partnerstwo ma potencjał do przekształcenia wysokoemisyjnego sektora transportu ciężkiego. Spółka ma promować wodór jako opcji porównywalnej albo lepszej od oleju napędowego z punktu widzenia całkowitego kosztu posiadania. Ostatecznym celem przedsięwzięcia jest udostępnienie wodoru na terenie całego kraju w stacjonarnych i mobilnych punktach tankowania.
Zastosowanie zielonego wodoru, który wyróżnia się wysoką gęstością energii, w transporcie ciężkim wiąże się z kilkoma zaletami. Pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi (FCEV) mogą osiągnąć większy zasięg bez znacznego zwiększania masy. Alternatywnym rozwiązaniem są akumulatorowe pojazdy elektryczne (BEV), które sprawdzają się na krótszych trasach i mają dłuższe czasy ładowania. Realnym scenariuszem w sektorze pojazdów użytkowych jest współistnienie obu typów pojazdów.
Oczekuje się, że umowa partnerska zostanie sfinalizowana do końca br. i będzie obejmować rozwój wstępnych wspólnych projektów.
Źródło: Nikola
Utworzona: 2022-10-12