Ciężarówka GenH2 cieszyła się dużym zainteresowaniem uczestników imprezy. Wśród nich był Ismail Ertug, poseł do Parlamentu Europejskiego i sprawozdawca w Komisji Transportu ds. rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR). Umieścił na Twitterze zdjęcie ciężarówki, komentując: „H2 MOBILITY Germany to udany projekt mający na celu stworzenie infrastruktury wodorowej w Niemczech. Podstawę prawną dla tych działań zapewnia rozporządzenie AFIR”. Rozporządzenie dotyczy planów tworzenia ogólnoeuropejskiej sieci stacji ładowania i stacji tankowania wodoru. Ismail Ertug opowiada się nie tylko za rozbudową sieci stacji ładowania samochodów ciężarowych, ale także za budową sieci stacji tankowania wodoru.
Neben #ToyotaMirai und #HyundaiNexo ist auch FuelCell-Truck #MercedesBenzGenH2 von @DaimlerTruck heute in Berlin ausgestellt. @H2_MOBILITY_DE ist ein Erfolgsprojekt beim Aufbau von Wasserstoffinfrastruktur in 🇩🇪. Die #AFIR liefert die gesetzliche Grundlage dafür. @H2Europe https://t.co/LJz8URs5fN pic.twitter.com/CyCd3RTcIG
— Ismail Ertug MEP 🍀🌍 (@IsmailErtug) March 29, 2022
Ambicją firmy Daimler Truck jest, aby do 2039 roku jego oferta obejmowała wyłącznie lokalnie bezemisyjne pojazdy na kluczowych rynkach na całym świecie. W tym celu Daimler Truck wyznaczył swój strategiczny kurs i konsekwentnie realizuje dwutorową strategię elektryfikacji opartej z jednej strony na napędzie akumulatorowym, a z drugiej na ogniwach wodorowych.
Źródło: Daimler Truck