System DVS-M składa się z jednej kamery o wysokim zakresie dynamiki (HDR) zamontowanej w lusterku bocznym po stronie kierowcy i dwóch kamer HDR umieszczonych w lusterku bocznym po stronie pasażera. Wszystkie trzy kamery są wyposażone w soczewki hydrofobowe, które zapewniają dobrą widoczność w trudnych warunkach. Obrazy z kamer sterowanych za pomocą joysticka są wyświetlane na dwóch dużych wewnętrznych monitorach o wysokiej rozdzielczości. Monitor po stronie kierowcy ma przekątną 12,3 cala, a po stronie pasażera 15 cali; oba są umieszczone na słupkach A. Monitory można oglądać w trzech układach: tradycyjnym, panoramicznym lub rozszerzonym. Dostępne są także funkcje polepszające widzenie, które obejmują automatyczne śledzenie naczepy, widzenie w podczerwieni i wyostrzanie obrazu przy złej pogodzie.
System DVS-M pomaga poprawić bezpieczeństwo kierowcy, redukując martwe pole, zapewniając dobrą widoczność podczas niesprzyjającej pogody i zmniejszając rozpraszanie odblasków reflektorów w nocy. Kamery zamiast konwencjonalnych lusterek przyczyniają się także do zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 1,5% dzięki ograniczneiu oporu aerodynamicznego. System ma także funkcję automatycznego odszraniania obiektywów kamer, gdy temperatura spadnie poniżej 6°C.
Źródło: Peterbilt
Utworzona: 2024-05-18