Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Tak się miażdży konkurencję. Polski transport wciąż numerem 1!

Utworzona: 2024-05-19


Coroczny europejski ranking transportu drogowego śledzi trendy na całym rynku w tym sektorze. Polska nadal pozostaje na pierwszym miejscu osiągając wynik 385,089 mln tonokilometrów, zyskując nawet +1,4 proc.

Statystyki dla roku 2022 wskazują na stagnację, jednak należy pamiętać o dwóch ważnych wydarzeniach: wybuchu wojny w Ukrainie i wejściu w życie Pakietu Mobilności. W Europie Zachodniej kraje UE14 zdołały skutecznie ochronić swoją działalność w tych skomplikowanych warunkach. Niektóre duże rynki krajowe poprawiły swoje wyniki na arenie międzynarodowej (Hiszpania, Włochy, Francja).


Polska pozostaje wiodącą europejską flagą, Niemcy wygrywają w kategorii narodowej z wynikiem 268,557 mln tonokilometrów. Polska i Włochy odnotowały wzrost na rynkach krajowych odpowiednio o +3,9% i +2,9%.


Dodatkowo jesteśmy krajem, który wykonuje największą liczbę kabotaży (43% całości), znacznie wyprzedzając Litwę i Rumunię.


W Europie Wschodniej negatywny wpływ sytuacji geopolitycznej odczuły kraje bałtyckie, bezpośredni sąsiedzi Rosji i Białorusi, ze względu na znaczne ograniczenie handlu z UE. Ważnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sektora transportowego w tych krajach były dostawy taniego paliwa spoza UE, w szczególności z Rosji. Po utracie tej przewagi sektory transportu w krajach bałtyckich straciły znaczny udział w rynku w porównaniu ze swoimi środkowoeuropejskimi odpowiednikami. W tym okresie polski sektor transportu pozostawał w stagnacji. Ogólnie rzecz biorąc, aktywność międzynarodowa nowych państw członkowskich spadła, jednak często ta strata była rekompensowana ożywieniem na rynku krajowym.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels