Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Sprawdzą niezawodność eActrosa 600

Utworzona: 2024-04-20


Pierwsze dwie ciężarówki do transportu dalekobieżnego będą sukcesywnie wprowadzane do użytku w ciągu najbliższych kilku tygodni przez firmę Contargo, zajmującą się logistyką kontenerową oraz Remondis, specjalizującą się w usługach zbiórki odpadów i recyklingu.

Contargo przez kilka miesięcy będzie wykorzystywać ciężarówkę do transportu kontenerów pomiędzy portem Wörth am Rhein a różnymi punktami załadunku i rozładunku. Pojazd ma pokonywać dziennie ponad 800 km. W pierwszym etapie uzupełnianie energii w baterii będzie się odbywać na stacji szybkiego ładowania w terminalu Contargo w Karlsruhe. W przyszłości firma planuje budowę własnej stacji ładowania na terenie swojej bazy. Obecnie przewoźnik buduje największą prywatną sieć ładowania ciężarówek elektrycznych w Niemczech, która ma obejmować 90 punktów w 18 lokalizacjach.

Natomiast firma Remondis będzie używać swojego egzemplarza testowego z naczepą firmy Kögel w Kolonii - w ramach projektu HoLa, którego celem jest budowa i eksploatacja wysokowydajnej infrastruktury ładowania dla akumulatorowych ciężarówek w transporcie dalekobieżnym. Oprócz koncernu Daimler Truck, w projekt zaangażowani są także inni partnerzy konsorcjum z przemysłu i instytutów badawczych. Mercedes-Benz Trucks planuje przekazać kolejne pojazdy testowe klientom reprezentujących różne obszary zastosowań.

W teście eActrosa 600 Remondis korzysta z naczepy Kögel Cargo. To flagowy model producenta z Burtenbach, a przy tym najlepiej sprzedający się produkt z jego oferty. Wyjątkowe możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb, niezawodność i duża ładowność sprawiają, że naczepa Kögel Cargo cieszy się dużą popularnością w branży transportowej. Ponadto, zarówno Remondis, jak i Kögel przywiązują dużą wagę do zrównoważonych rozwiązań transportowych.

Ciągnik siodłowy wyposażony jest w akumulator o pojemności ponad 600 kWh – stąd oznaczenie modelu – oraz nową, bardzo wydajną elektryczną oś napędową. Taki układ zapewnia zasięg do 500 km bez ładowania pośredniego. W realnej eksploatacji, z ładowaniem pośrednim, ciężarówka będzie w stanie pokonywać dziennie trasy o długości ponad 1000 km. Oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kW pojazd będzie w przyszłości dostosowany do ładowania megawatowego (MCS). Składając zamówienie klienci mogą wybrać instalację wstępną umożliwiającą takie rozwiązanie. Akumulatory tego modelu można naładować od 20 do 80% w ciągu 30 minut na stacji o mocy 1 MW.

Źródło: Daimler Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels