Cieszymy się, że nasze pojazdy stanowią element strategii firmy HAMA Polska w dłuższej perspektywie – jestem przekonany, że w portfelu premium nie może zabraknąć naszej marki. Nowy Actros jest dziś najbardziej zaawansowanym technologicznie, a także najbardziej ekonomicznym pojazdem ciężarowym na rynku. Dlatego jestem pewien, że znajdzie uznanie wśród klientów HAMA Polska. Jednocześnie dla nas jest to wejście w segment rynku, w którym dotąd nie byliśmy zbyt aktywni. Dlatego współpraca z firmą oferującą usługi wynajmu długoterminowego jest dla nas inteligentnym uzupełnieniem portfela klientów i ma duży potencjał rozwoju w nowym, ciekawym obszarze biznesu
– mówi Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska.
Boom po kryzysie
Zdaniem przedstawicieli obydwu firm, podjętej współpracy sprzyja sytuacja gospodarcza i dynamiczny rozwój rynku transportowego, który po krótkim załamaniu wiosną 2020 roku, związanym z pandemią, notuje od kilku miesięcy ostry wzrost.Pierwsze miesiące pandemii przyniosły spore spadki – pojazdy wracały od klientów, byliśmy zmuszeni zamknąć wiele kontraktów. Okazało się jednak, że zwrócone samochody bardzo szybko znalazły nowych użytkowników, przez co zaczęło brakować nam pojazdów we flocie, aby móc spełnić potrzeby wszystkich klientów. Ta sytuacja potwierdza, że w czasie dużych zawirowań na rynku ogromnego znaczenia nabiera elastyczność, którą oferujemy. Klient może samochód zwrócić, wykupić lub wymienić na nowy – w zależności od aktualnych potrzeb i kondycji firmyW porę dostrzeżono trend wzrostowy i dlatego zamówiono odpowiednią liczbę pojazdów zwiększających liczebność floty do wynajmu. Spółka obserwuje obecnie, że importerzy borykają się z ograniczonymi mocami produkcyjnymi w fabrykach, co oznacza, że dostępność nowych pojazdów ciężarowych jest mniejsza niż popyt, a zapotrzebowanie na transport rośnie. HAMA Polska jest odpowiednio przygotowana na tę sytuację.
– podkreśla Łukasz Chyliński, prezes HAMA Polska.
Boom na rynku usług transportowych zaskoczył wszystkich, ale można go wyjaśnić między innymi odłożonymi decyzjami o zakupach z ubiegłego roku, a także zwiększonym zapotrzebowaniem na przewozy w związku z dynamicznym rozwojem e-handlu. Duże zamówienia na samochody oczywiście nas cieszą, ale zdajemy sobie sprawę z tego, że dzisiejszej hossy nie można traktować jako utrwalonego trendu. Dlatego spodziewamy się stopniowego opadania linii wzrostu. W takich warunkach oferta długoterminowego wynajmu jest dla wielu przewoźników rozwiązaniem idealnym, bo pozwala szybko reagować na gwałtowne zmiany zapotrzebowania na transport
– zauważa przedstawiciel marki Mercedes-Benz.
Ciężarówka szyta na miarę
W HAMA Polska klient może zamówić pojazd w takiej konfiguracji, jakiej potrzebuje – łącznie z naczepą, pełnym serwisem, oponami i innymi komponentami. Od momentu podpisania umowy klient ponosi stałe, przewidywalne koszty.Dominują u nas umowy trzyletnie, obejmujące koszty ubezpieczenia, podatki, usługi serwisowe i obsługę ogumienia. Biznes opiera się na tym, że klient przychodzi, wybiera pojazd i jeździ, a resztą zajmujemy się my. Zamawiamy pojazdy zarówno pod konkretne zlecenie, jak i w konfiguracji uniwersalnej dla transportu międzynarodowego. Do niedawna ok. 70 procent naszej floty stanowiły pojazdy stockowe, a pozostałe miały indywidualne specyfikacje. Teraz to się zmieni – klienci nie mają czasu, by czekać na produkcję samochodu „na wymiar”Nowe Actrosy 1851 mają szansę zaspokoić potrzeby wielu klientów. Pojazdy zostały wyposażone w kabiny Big Space, a także najnowszą wersję inteligentnego tempomatu Predictive Powertrain Control oraz pakiet systemów wspierających bezpieczeństwo Active Brake Assist 5.
– ocenia Janusz Rachwał, dyrektor handlowy HAMA Polska.
Źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska