Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowa jakość w dostawach

Utworzona: 2024-03-06


eSprintery we flocie Polskiej Grupy Farmaceutycznej (PGF) rozwożą leki już od pół roku. To przykład wzorcowego podejścia do elektromobilności – rozumianej jako element szeroko zakrojonej strategii, mającej na celu zrównoważoną działalność w trosce o środowisko i rozwój nowoczesnego przedsiębiorstwa.

Pierwsze eSprintery pojawiły się w firmie na przełomie lipca i sierpnia ubiegłego roku. Od stycznia 2024 r. elektryczna flota PGF liczy 36 takich pojazdów. Ich zakup jest jednak tylko jednym z elementów projektu „Elektryk” pod hasłem „Leki na prąd”, który firma wdraża w całej Polsce.

Projekt „Elektryk”, który rozwijamy w naszej firmie, ma na celu eksploatowanie w naszych flotach pojazdów wyłącznie z napędem elektrycznym, co wiąże się z koniecznością dostosowania infrastruktury we wszystkich lokalizacjach i wieloma innymi aspektami takiej zmiany. Jednocześnie postanowiliśmy przeprowadzić zmianę o charakterze operacyjnym i przekazać cały proces dostawy leków do naszych kluczowych klientów – od pakowania po dostarczenie do apteki – grupie specjalnie przeszkolonych kierowców-magazynierów. To właśnie oni jeżdżą obecnie eSprinterami i są dla nas modelowym zespołem do obsługi aptek. Zależało nam na tym, żeby najważniejsi klienci współpracowali z osobami, które będą wizytówką firmy: począwszy od kompetencji poprzez odpowiedni ubiór, a kończąc na nowoczesnych, elektrycznych pojazdach prestiżowej marki. Zanim jednak flota eSprinterów wyruszyła na drogi, PGF zadbała o infrastrukturę do ładowania pojazdów. Przygotowaliśmy odpowiednią liczbę stanowisk w naszych lokalizacjach – dostosowaną do potrzeb każdej z nich. Korzystamy z ładowarek naściennych o mocy 8,5 kW, które są odpowiednie do codziennych operacji. Samochody ładują się przez noc, a rano gotowe są na cały dzień pracy. W dalszym etapie projektu „Elektryk” będziemy rozwijać infrastrukturę szybkich ładowarek wyjaśnia Dawid Stasiecki, koordynator ds. floty w PGF.

Skuteczne wdrożenie

Po pół roku eksploatacji eSprinterów, zdaniem koordynatora ds. floty w PGF, ich wdrożenie do obsługi lokalnych dostaw okazało się pełnym sukcesem.

Zanim dokonaliśmy wyboru pojazdów, wiele czasu poświęciliśmy na testy różnych marek. Ostatecznie zdecydowało połączenie ceny, zasięgu i wyposażenia – eSprinter okazał się tu złotym środkiem. Duże znaczenie miała dla nas jakość obsługi oraz poziom doradztwa. Po stronie dealera, firmy Sobiesław Zasada Automotive mieliśmy bardzo zaangażowanych w nasz projekt partnerów, którzy doskonale rozumieli jego specyfikę i zakres. Same pojazdy okazały się bezawaryjne i nie generują dodatkowych kosztów eksploatacyjnych. Są też idealnie dopasowane do zadań, które wykonują wyjaśnia Dawid Stasiecki.
eSprintery w PGF realizują dziennie dwie trasy, tzw. kółka, z bazy do wyznaczonych aptek i z powrotem. Dostarczają zamówienia w specjalnie zaprojektowanej zabudowie izotermicznej, z agregatami i specjalistycznymi lodówkami, spełniającej rygorystyczne warunki przechowywania i przewożenia leków ratujących życie. Zasięg około 150 km jest w tym wypadku całkowicie wystarczający. Okazało się też, że nawet przy niskich temperaturach nie ma żadnych problemów z efektywnością baterii. Dodatkowo ogromnym atutem jest aplikacja Mercedes me, która umożliwia wstępne ogrzanie kabiny podczas ładowania. Kierowcy, którzy przychodzą do pracy o 6 rano mogą od razu zacząć załadunek i wsiadają do ogrzanej kabiny, co w zimie oznacza dużo większy komfort.

Wiedza to podstawa

Tak efektywną eksploatację umożliwiły szkolenia.

Nie ma co ukrywać, że styl jazdy samochodem elektrycznym jest zupełnie inny i tu wsparcie dealera było dla nas bardzo ważne. Eksperci z Mercedes-Benz uczestniczyli w szkoleniach, które organizowaliśmy wszędzie tam, gdzie wdrażaliśmy eSprintery do pracy. Kluczowa była tu np. umiejętność posługiwania się rekuperacją. Dziś nasi kierowcy nawet rywalizują o to, który z nich zużyje mniej energii. Wiemy też, że możliwość pracy w elektrycznym Mercedesie: cichym, dynamicznym i komfortowym, jest dla nich powodem do zadowolenia, mają poczucie, że uczestniczą w nowoczesnym, prestiżowym przedsięwzięciu. Elektromobilność jest po prostu atrakcyjna podkreśla Dawid Stasiecki.
Kierowcy PGF doceniają konkretne detale: podgrzewane szyby i fotele, kamerę cofania w lusterku wstecznym, która ułatwia parkowanie, a także systemy bezpieczeństwa i asystujące. Bardzo ważnym elementem okazał się system emitujący dźwięki ostrzegające osoby mogące przebywać w pobliżu pojazdu elektrycznego, co z pewnością pomoże zapewnić bezpieczeństwo codziennej pracy.

Strategicznie nowocześni

Obecnie eSprintery jeżdżą w 10 lokalizacjach Polskiej Grupy Farmaceutycznej. W samej Łodzi natomiast, obsługa aptek odbywa się już wyłącznie za pomocą tych pojazdów.

To oczywiście nie koniec, bo planujemy rozwijać projekt elektryfikacji floty. Docelowo wszystkie nasze pojazdy mają być elektryczne, uważamy, że to jest przyszłość. Jako firma, która poważnie myśli o środowisku i chce być postrzegana jako nowoczesna i zrównoważona, przygotowujemy się do niej strategicznie już dziś, a Mercedes-Benz na dotychczasowym etapie projektu okazał się tu idealnym partnerem podkreśla Dawid Stasiecki.
Źródło: Mercedes-Benz Group AG
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels