
Korzystanie z usługi jest możliwe po zarejestrowaniu się w FORDLiive za pośrednictwem aplikacji FordPass Pro. Następnie klienci i zespoły Centrów Transit mają dostęp do tych samych informacji dotyczących prowadzenia prac serwisowych. W związku z tym jeszcze przed dotarciem pojazdu do warsztatu, specjalista z placówki dealerskiej jest w stanie określić zakres niezbędnych prac. Dzięki temu podczas jednej wizyty w serwisie można wykonać zarówno pilne prace niezbędne do dalszego użytkowania pojazdu, ale także te, które będą konieczne do przeprowadzenia w najbliższej przyszłości. Jeśli naprawa będzie wymagała więcej czasu, Ford może zapewnić pojazd zastępczy, aby prowadzony biznes nie doznał uszczerbku.
Korzystając z FORDLiive, klienci zyskują dostęp do panelu, który umożliwia monitorowanie stanu pojazdu, zaplanowanie serwisów, a także dostęp do spersonalizowanych ofert i rekomendacji. Aplikacja może wysyłać powiadomienia o poziomie AdBlue, ilości paliwa, płynu do spryskiwaczy, stanie klocków hamulcowych i oleju, ciśnieniu w oponach. Jak widać, to praktyczne narzędzie, które daje klientom pełną kontrolę nad ich pojazdami.

Dealer uzgadnia z flotą najdogodniejszy harmonogram prac, aby samochód jak najkrócej pozostawał w serwisie. W związku z tym podejmowane są działania wyprzedzające, dotyczące m.in. pozyskania niezbędnych części, ewentualnego wsparcia technicznego czy zaplanowania prac bez zbędnych opóźnień. Serwisowanie pojazdów Forda w autoryzowanych stacjach obsługi zawsze odbywa się za pomocą oryginalnych części, z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu i narzędzi przez przeszkolony personel.
Kluczem do wszystkiego są Centra FORDLiive, których pracownicy kontaktują się bezpośrednio z dealerami, zapewniając jak najkrótszy pobyt samochodu w serwisie. Ofertę wyróżniają m.in. wydłużone godziny otwarcia warsztatów, przeglądy wykonywane tego samego dnia czy prosty proces rezerwowania wizyt serwisowych.
Źródło: Ford