Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Testuj nowego Actrosa L ProCabin – 75 ciężarówek w trasie po Polsce

Utworzona: 2025-05-10


Daimler Truck Polska rozpoczyna kampanię Actrosa L ProCabin i otwiera centrum szkoleniowe: 75 ShowTrucków rusza w Polskę z nowego TruckTraining Center w Nadarzynie.

Daimler Truck Polska konsekwentnie realizuje swoją strategię jako kompleksowego, profesjonalnego partnera polskich firm transportowych. Ważnym aspektem tego podejścia są rzetelne programy testowe oraz eksperckie wsparcie doświadczonych trenerów. Dlatego 7 maja w Nadarzynie pod Warszawą uroczyście zostało otwarte nowe centrum szkoleniowe spółki: TruckTraining Center Nadarzyn. Jednocześnie oficjalnie po raz piąty wystartowała kampania promocyjna ShowTruck, której gwiazdą tym razem jest nowy Mercedes-Benz Actros L ProCabin. 75 seledynowych ShowTrucków zostało przekazanych wszystkim doradcom handlowym sieci dealerskiej Daimler Truck Polska, by mogli je testować chętni klienci w całym kraju.

Jesteśmy niezwykle dumni z tych obydwu, powiązanych ze sobą przedsięwzięć. Z jednej strony po raz kolejny przekazujemy wszystkim naszym klientom potężną flotę doskonale wyposażonych samochodów testowych w postaci 75 ShowTrucków Actrosów L ProCabin, którymi będą dysponować doradcy handlowi całej sieci dealerskiej w Polsce. Z drugiej uruchamiamy niezwykle ważne dla nas miejsce, w którym rozwijać będziemy ekspercką wiedzę naszych pracowników i sieci dealerskiej dotyczącą sprzedaży i serwisu samochodów Daimler Truck, elektromobilności, zapewniać merytoryczne wsparcie naszym klientom i kierowcom, opracowywać kolejne programy testowe i monitorować już prowadzone testy. TruckTraining Center Nadarzyn to centrum dowodzenia, jeśli chodzi o eksploatację i efektywność naszych pojazdów, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych – a obydwa nowe modele Mercedes-Benz Trucks: nowy Actros L ProCabin oraz eActros 600 dostarczają w tym zakresie zupełnie nowych, rewelacyjnych możliwości mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska.
W majowy poranek na placu TruckTraining Center w Nadarzynie w kilku równych rzędach stanęły nowe ShowTrucki, które zostały uroczyście przekazane doradcom handlowym z całej sieci dealerskiej, by jeszcze tego samego dnia wyruszyć do wszystkich jej oddziałów w Polsce.

Kampania ShowTruck oraz uruchomienie tego wyjątkowego miejsca w postaci nowego centrum szkoleniowego to przedsięwzięcia, które dowodzą, jak kompleksowo i profesjonalnie podchodzimy do naszego produktu oraz naszych klientów. Debiutujące na rynku nasze dwie gwiazdy: eActros 600 i Actros L ProCabin reprezentują najnowszą technologię oraz innowacyjne rozwiązania sprzyjające obniżeniu emisji CO2 w transporcie i jednocześnie podnoszące jego efektywność biznesową. Jednak, aby w pełni móc wykorzystać ich potencjał, potrzebna jest wiedza i umiejętności, które zapewniamy dzięki testom i szkoleniom – dla naszych pracowników, doradców handlowych, mechaników, a także dla kierowców i klientów. Rynek cały czas się profesjonalizuje, a my chcemy, żeby nasi klienci, polskie firmy transportowe, mogli skupić się wyłącznie na swoim biznesie. Nie możemy poprzestać na dostarczeniu im tylko choćby najlepszej ciężarówki, czy to będzie Actros L ProCabin, czy eActros 600. Musimy także umożliwić jej rzetelne przetestowanie i wsparcie merytoryczne trenerów podczas całej eksploatacji. Wiemy, że tylko takie całościowe podejście przynosi oczekiwane przez branżę rezultaty, tylko w ten sposób możemy realnie pomóc klientom oszczędzać paliwo i wspierać ich w nadchodzącej transformacji transportu mówi Piotrek Urban.

Przestrzeń na wiedzę

Podczas wydarzenia zaproszeni dziennikarze mogli zwiedzić nowe centrum szkoleniowe Daimler Truck Polska i zapoznać się z możliwościami, jakie oferuje. Obiekt liczący ok. 700 m2 składa się z dwóch sal przeznaczonych do stacjonarnych zajęć teoretycznych, jednego pomieszczenia na potrzeby e-learningu oraz dużej hali umożliwiającej szkolenia serwisowe.

Nie jest to zupełnie nowy budynek – przez kilka lat funkcjonował tu nasz punkt TruckStore – ale został poddany modernizacji i zaadaptowany pod kątem nowych funkcji oraz potrzeb szkoleniowych. Wyciszyliśmy pomieszczenia, utworzyliśmy przestrzeń socjalną z ogólnodostępnym komfortowym aneksem kuchennym. Dużym atutem naszego nowego centrum jest jego położenie – działka o powierzchni 7 tys. m2 leży tuż przy drodze S8, co umożliwia i dogodny dojazd, i jednocześnie dostęp do odpowiedniej trasy na potrzeby szkoleniowe. Mamy tu także duży plac, a tuż za ogrodzeniem kawałek lasu, gdzie można się zrelaksować w przerwie szkolenia. Obiekt spełnia więc wszelkie standardy wymagane przez naszą centralę i w ubiegłym roku udało nam się uzyskać potwierdzającą to certyfikację, która uprawnia nas do przeprowadzania obowiązkowych szkoleń dla naszej autoryzowanej sieci w nowej placówce mówi Łukasz Wojnar, szef Customer Service&Parts.
W TruckTraining Center Nadarzyn odbywać się będą przede wszystkim szkolenia sprzedażowe i serwisowe, a także dla producentów zabudów, kierowców oraz klientów – na życzenie. To również baza dla całej floty elektrycznych pojazdów demonstracyjnych Daimler Truck Polska oraz miejsce, w którym przekazywane będą one do testów klientom i dziennikarzom.

Mamy już przyznaną odpowiednią moc, żeby zainstalować tutaj stację ładowania dla ciężarówek, jak również komfortowe warunki do udostępniania niezbędnej wiedzy związanej z elektromobilnością i naszymi pojazdami elektrycznymi. Szacujemy, że stopniowo liczba szkoleń związana z tą tematyką będzie się zwiększać zgodnie z zapotrzebowaniem rynku mówi Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles w Daimler Truck Polska.

Actros L ProCabin i eActros 600: gwiazdy 2025

Prezentacji nowego centrum szkoleniowego oraz eActrosa 600 i Actrosa L ProCabin towarzyszyła konferencja prasowa, na której dziennikarze zapoznali się z kluczowymi założeniami strategii Daimler Truck Polska na rok 2025. – Transformacja transportu jest nieuchronna, jednak potrzebujemy na nią jeszcze czasu, a tymczasem nasi przewoźnicy opierają się przede wszystkim na pojazdach napędzanych tradycyjnie – mówi Przemysław Rajewski. – Dlatego jednym z naszych tegorocznych głównych celów jest zapewnienie im jak najniższego całkowitego kosztu posiadania ciężarówki (TCO), aby mogli osiągać jak najlepszą rentowność. To zadanie postawiliśmy przed nowym Actrosem L ProCabin i jesteśmy przekonani, że je spełni. Nie zmienia to faktu, że samochody zeroemisyjne będą stanowić istotną część naszej działalności, a największe nadzieje wiążemy z eActrosem 600, Truck of the Year 2025, który – jak dowodzą już pierwsze testy u klientów w Polsce – może się doskonale sprawdzać w transporcie na dystansie do 500 km. Już teraz także mamy w ofercie elektryczne pojazdy komunalne, które – jak sprawdziło to wielu naszych klientów – doskonale wywiązują się z typowych dla tej branży zadań. Stworzyliśmy także TruckCharge, nową markę obejmującą kompleksowe usługi, które mają odciążyć klientów w procesie dążenia do elektromobilności.

Zdaniem Piotrka Urbana, zgodnie z prognozami w drugiej połowie roku rynek po ubiegłorocznych spadkach powinien zacząć rosnąć, a wraz z nim liczba zamówień, co daje szansę Daimler Truck Polska odzyskać miejsce na podium w segmencie ciągników siodłowych.

Jesteśmy gotowi na ten wzrost dzięki bardzo zaawansowanemu produktowi, Actrosowi L ProCabin, który budzi ogromne zainteresowanie klientów. Dlatego tak ważne było dla nas to, żeby każdy doradca handlowy w Polsce miał do dyspozycji swój egzemplarz tego pojazdu i mógł udostępniać go na testy. Wiemy z poprzednich edycji kampanii ShowTruck, że to bardzo skuteczne narzędzie sprzedażowe. Jednocześnie widzimy też, że poziom TCO, który jesteśmy w stanie zaoferować tym modelem, nie tylko jest realny, ale może być nawet korzystniejszy, a dla klientów ekonomiczność to oprócz bezpieczeństwa i komfortu kluczowy argument przy zakupie nowego pojazdu mówi Piotr Urban
Z punktu widzenia przewoźników równie istotna poza samym produktem jest obsługa posprzedażowa i jakość serwisu.

Nowe modele – takie jak debiutujące Actros L ProCabin i eActros 600 – zawsze oznaczają wyzwanie dla sieci serwisowej, jednak jesteśmy na nie całkowicie gotowi. Cyfrowe narzędzia serwisowe monitorują stale pojazdy i informują centralę o wszelkich nieprawidłowościach tak, by można było na nie błyskawicznie zareagować. Zadbaliśmy o dodatkową powierzchnię w naszym centralnym magazynie części w Strykowie, a teraz otwieramy TruckTraining Center w Nadarzynie, gdzie nasza sieć serwisowa ma zapewnione doskonałe warunki do doskonalenia swoich umiejętności. Naszym celem na rok 2025 jest także rozwój usług cyfrowych oraz wzrost sprzedaży części zamiennych o kolejne 10 proc.mówi Łukasz Wojnar.

Liga kierowców

Nowy Actros L ProCabin w wersji ShowTruck łączy innowacyjność ze sprawdzonymi, dopracowanymi rozwiązaniami, takimi jak np. system Active Brake Assist 6, który pozwala w razie wykrycia pieszego lub rowerzysty zatrzymać całkowicie pojazd nawet przy prędkości 60 km/h, a także bezlusterkowy system MirrorCam. Ciężarówka otrzymała też nową skrzynię biegów G291-12 i trzecią generację silnika OM471, które w połączeniu z nową aerodynamiczną kabiną ProCabin pozwalają zmniejszyć do 8 proc. zużycie paliwa. Nowy Actros L ProCabin oferuje również wyjątkowy poziom wyposażenia w systemy wspierające bezpieczeństwo kierowcy i rozwiązania poprawiające jego komfort. O tych wszystkich zaletach jako jedni z pierwszych mogli przekonać się doradcy handlowi, którzy na zakończenie imprezy wyruszyli swoimi egzemplarzami modelu w wersji ShowTruck do oddziałów sieci dealerskiej w całej Polsce. Pojazdy opuszczały plac TruckTraining Center w Nadarzynie w ustalonym szyku i spektakularnej oprawie wizualnej, żegnane przez Przemysława Rajewskiego i Piotrka Urbana, dyrektora sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska charakterystycznymi chorągiewkami z wzorem szachownicy.

To nawiązanie do dodatkowej atrakcji w ramach piątej już kampanii ShowTruck, czyli konkursu Liga Kierowców, w którym kierowcy biorący udział w testach Actrosa L ProCabin będą mogli rywalizować o najniższy wynik spalania. Konkurs potrwa pięć miesięcy: najpierw wyłonimy 10 najlepszych, których zaprosimy do Nadarzyna na finał, a następnie spośród nich trójkę zwycięzców, którzy w nagrodę otrzymają wycieczkę do naszej fabryki w Wōrth, największego na świecie zakładu produkującego ciężarówki. Zaawansowany poziom rozwoju naszego produktu, jego potencjał ekonomiczny, zapewnia nam realną przewagę rynkową – a za pomocą programu testowego w ramach kampanii ShowTruck chcemy przekonać naszych klientów, że im również nowy Actros L ProCabin pozwoli wyprzedzić konkurencję mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR Daimler Truck Polska.
Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels