Samochód zaprojektowano z myślą o klientach, którzy prowadzą działalność poza centrami miast, w regionach wiejskich, chłodniejszym klimacie lub na trasach wymagających jazdy po autostradzie. Układ napędowy sprawdzi się doskonale również w pojazdach poddanych konwersji, o zwiększonej masie i wyższym zapotrzebowaniu na moc. Jak wszystkie wersje E-Transita, także i ta jest zintegrowana ze środowiskiem cyfrowym Ford Pro w zakresie ładowania, które pomaga użytkownikom lepiej zarządzać energią, usprawnić serwisowanie oraz zminimalizować przestoje i koszty eksploatacji. Klienci będą mogli zamówić nowy model jeszcze w tym roku, a pierwsze dostawy spodziewane są w roku 2025.
Podniesione parametry napędu elektrycznego
Pompa ciepła powietrze-woda z wtryskiem pary jest w tej wersji wyposażeniem standardowym, co pozwala skuteczniej ogrzewać kabinę w niskich temperaturach. System jest podobny do zastosowanego w modelu E-Transit Custom – został zaprojektowany w celu poprawy efektywności energetycznej i podniesienia zasięgu w chłodniejsze dni. Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym została zwiększona z 11 kW do 22 kW, co oznacza, że pełne naładowanie akumulatora z domowej instalacji w ciągu nocy zajmie mniej niż 6 godzin. Zdolność szybkiego ładowania prądem stałym została zwiększona wraz z podniesieniem mocy ze 115 kW do 180 kW, dzięki czemu po 10‑minutowym ładowaniu można uzyskać do 116 km zasięgu, a doładowanie od 10 do 80% trwa około 28 minut (rzeczywiste parametry mogą się różnić w zależności od rodzaju ładowarki, a także innych czynników, jak temperatura otoczenia).
Kompleksowe rozwiązania obejmują także instalację sprzętu, serwis i oprogramowanie, które pomaga klientom zarządzać procesem ładowania, poprawia wydajność i dyspozycyjność samochodu. Menedżerowie flot mogą monitorować postępy ładowania i efektywność energetyczną pojazdu za pomocą oprogramowania Ford Pro Telematics, a także konfigurować przedziały czasu ładowania, pozwalające na skorzystanie z tańszych taryf. Mogą również blokować ładowarki, aby zapobiec nieautoryzowanemu użyciu i skorzystać z rozruchowej konfiguracji akumulatora E-Transita, dzięki czemu zachowuje on maksymalny zasięg. Oprócz zarządzania energią, menedżer może nadzorować całą swoją flotę w jednym systemie – dzięki pulpitom nawigacyjnym i analizom Ford Pro Telematics, które obsługują również floty mieszane, pojazdy elektryczne, hybrydowe typu plug-in i spalinowe, a także modele innych producentów. Narzędzia Ford Pro mogą pomóc w określeniu obszarów zastosowań, w których najlepiej sprawdziłyby się elektryczne modele Transita.
Szeroki wybór wariantów
Producent oferuje 19 wariantów E-Transita o dmc od 3500 do 4250 kg, w tym auta o długości L3 i L4, furgony (również z podwójną kabiną), a także podwozia z pojedynczą kabiną. Dopuszczalna ładowność wynosi do 1460 kg dla vanów i 1814 kg dla podwozia z kabiną, a dopuszczalna masa holowania sięga 750 kg dla wersji 3,5-tonowych. Dostępna jest również funkcja Pro Power Onboard, która dostarcza z akumulatora pojazdu, poprzez standardowe gniazda, prąd o mocy do 2,3 kW do zasilania narzędzi, sprzętu i podzespołów.
Systemy zwiększające produktywność
E-Transit o rozszerzonym zasięgu korzysta z tych samych systemów zwiększających produktywność, które Ford Pro wprowadził w całej gamie w roczniku modelowym 2024. Są to:
• modem 5G w standardzie, gwarantujący superszybką łączność;
• możliwość bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania dla wielu modułów pojazdu;
• innowacyjny system integracji z podzespołami konwersji, pozwalający na sterowanie wyposażeniem producentów zewnętrznych za pomocą ekranu SYNC 9;
• Alexa, pokładowy system sztucznej inteligencji dostępny na siedmiu rynkach europejskich (Austria, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania);
• system automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist, pozwalający zaoszczędzić do 20 sekund na każdym przystanku.
Nowy minibus w ofercie
Elektryczny minibus, nowość w ofercie tego modelu, oparty na wersji L3 o dmc 4250 kg, może pomieścić do 15 osób. Furgon został poddany przebudowie w Turcji przez firmę ISRI, specjalizującą się w montażu foteli. Klienci mogą wybrać wersję z pojedynczym lub podwójnym fotelem pasażera w rzędzie kierowcy, dziewięcioma lub dwunastoma miejscami z tyłu oraz standardowym lub wysokim dachem. Klimatyzacja, ogrzewanie kabiny z tyłu i elektrycznie wysuwane stopnie boczne są elementami standardowej kompletacji. Minibus może być wyposażony w akumulatory o zwykłym lub rozszerzonym zasięgu dla wersji z dziewięcioma fotelami za pierwszym rzędem oraz standardową baterię dla odmiany z dwunastoma fotelami za pierwszym rzędem.
Źródło: Ford Polska