Wywrotka uruchamiana jest pilotem umieszczonym w kabinie. Skrzynia unoszona jest za pomocą pompy PSX oraz siłownika. Auto zostało wyposażone w specjalny sygnalizator dźwiękowy, który uruchamia się przy podnoszeniu platformy. Dodatkowo każdy z samochodów ma belkę sygnalizacyjną LED oraz boczną osłonę przeciwnajazdową chroniącą np. rowerzystów.

Najnowszy wariant E-Transita wyposażony jest w akumulator o zwiększonej do 89 kWh pojemności. Dzięki temu jego maksymalny zasięg, jak podaje producent, to 402 km. Zwiększona do 22 kW moc ładowania prądem przemiennym i do 180 kW prądem stałym pozwala skrócić czasy ładowania. W pierwszym przypadku naładowanie baterii do 100% pojemności trwa poniżej 6 godzin. W drugim, od 10% do 80%, bateria ładuje się nawet w 28 min. W standardowym wyposażeniu tej wersji zastosowano układ pompy ciepła. W ofercie znajduje się także E-Transit ze standardową baterią o pojemności 67 kWh, a do napędu auta służy silnik o mocy 184 lub 269 KM.
W gamie E-Transita znajdują się modele o długościach L2, L3 i L4, wersje typu van, także z podwójną kabiną oraz podwozia z kabiną pojedynczą gotowe do adaptacji. Dopuszczalna masa całkowita (DMC) wynosi od 3500 do 4250 kg – przy maksymalnej ładowności do 1460 kg dla vanów i do 1814 kg dla podwozi z kabiną. Funkcja Pro Power Onboard zapewnia dostęp do prądu o mocy do 2,3 kW z akumulatora pojazdu za pośrednictwem standardowych gniazd. Jest to rozwiązanie do zasilania narzędzi oraz specjalistycznych podzespołów montażowych.

Źródło: Ford