Producenci pojazdów, producenci energii odnawialnej i firmy logistyczne połączyli siły i stworzyli tę nową grupę roboczą. Jej celem jest pozyskanie wsparcia politycznego dla przygotowania i wprowadzenia na rynek samochodów ciężarowych z ogniwami paliwowymi, co pozwoli ograniczyć emisję gazów cieplarnianych w transporcie towarów. Zadaniem grupy będzie też reprezentowanie tych interesów przed niemieckimi i europejskimi decydentami i ministerstwami.
Transport drogowy towarów odpowiada za około 5 proc. wszystkich gazów cieplarnianych w UE. Technologia wodorowych ogniw paliwowych daje największą szansę na osiągnięcie długoterminowego celu, jakim są pojazdy o zerowej emisji, zwłaszcza w dalekobieżnych trasach. Członkostwo w DWV to dla nas ważny krok, ponieważ współpracujemy z podwykonawcami i kierowcami, aby przygotować sieć DACHSER na zmiany w transporcie mówi Stefan Hohm, Chief Development Officer w DACHSER.
To, co sprawia, że ciężarówki na wodór i ogniwa paliwowe są tak atrakcyjne w kontekście transportu towarów, to wysoki poziom wydajności systemu oferowany przez ogniwa paliwowe, znacznie przewyższający wydajność silników spalinowych. Ten typ napędu charakteryzuje się również zerową lokalną emisją tlenku azotu, CO2 i cząstek stałych. Cieszymy się, że jednym z naszych członków będzie DACHSER, wiodący dostawca usług logistycznych mówi Werner Diwald, prezes zarządu DWV.
Źródło: Dachser