Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Posz³y w ruch

Utworzona: 2024-02-01


Pierwsze cztery akumulatorowo-elektryczne naczepy ch³odnie zosta³y poddane testom w oddzia³ach sieci DACHSER w Erlensee, Hamburgu i Langenau.

G³ównym celem tych dzia³añ jest zdobycie cennego do¶wiadczenia w codziennej logistyce z wci±¿ rozwijaj±c± siê technologi± eTrailers od producenta Krone. Aby naczepa mog³a byæ niezawodnie ch³odzona elektrycznie przez d³u¿szy czas, zainstalowano w niej ró¿ne komponenty: nowoczesn±, wysokowydajn± jednostkê ch³odz±c±, lekki akumulator o pojemno¶ci 23 kWh i o¶ generatora. Naczepa eTrailer jest l¿ejsza ni¿ w pe³ni wyposa¿ony model ch³odzony olejem napêdowym. £adowanie akumulatora trwa od trzech do czterech godzin bezpo¶rednio przy bramach za³adunkowych, gdzie równie¿ odbywa siê wstêpne ch³odzenie. Ponadto w przypadku tego rodzaju naczep nie jest wymagana ¿adna dodatkowa infrastruktura ³adowania.

Energia do ch³odzenia pochodzi nie tylko z akumulatora, ale tak¿e z osi generatora. Jest ona porównywalna do dynamo w rowerze i umo¿liwia wykorzystanie energii kinetycznej z jazdy. Je¶li ciê¿arówka jedzie z prêdko¶ci± wiêksz± ni¿ 20 km/h, o¶ generatora dostarcza odpowiedni± ilo¶æ energii do dzia³ania uk³adu ch³odzenia, a tak¿e do ³adowania akumulatora. Proces wytwarzania energii odbywa siê ca³kowicie niezale¿nie od pracy akumulatora.

Zastosowanie naczep ch³odni z napêdem akumulatorowo-elektrycznym nie tylko zmniejsza emisjê dwutlenku wêgla podczas transportu ¿ywno¶ci, ale tak¿e powoduje znacznie mniejszy ha³as ni¿ agregaty ch³odnicze z silnikiem wysokoprê¿nym. Ta pilota¿owa operacja jest czê¶ci± strategii ochrony klimatu – DACHSER Climate Protection. W szczególno¶ci firma wspiera i promuje rozwój i wykorzystanie pojazdów bezemisyjnych w logistyce.

Stabilne ³añcuchy ch³odnicze

Dziêki pierwszym czterem naczepom eTrailers mamy teraz okazjê przetestowaæ tê technologiê w codziennych operacjach w sieci DACHSER. Podczas transportu ¿ywno¶ci ³añcuch ch³odniczy nie mo¿e zostaæ przerwany. Dlatego ch³odzenie musi zawsze dzia³aæ niezawodnie, a zakresy musz± byæ stabilne, przy jednoczesnym zachowaniu mo¿liwo¶ci d³u¿szych przestojów, np. podczas dostaw do magazynów komercyjnych lub w korkach mówi Tobias Ritter, Department Head Production and Network Processes w DACHSER Food Logistics.
W pe³ni na³adowany akumulator umo¿liwia ch³odzenie przyczepy przez oko³o piêæ do sze¶ciu godzin, nawet bez dodatkowego zewnêtrznego ¼ród³a zasilania lub osi generatora. Obecnie w trzech oddzia³ach realizowane s± ró¿ne warianty testowe, pocz±wszy od wykorzystania naczepy eTrailer w transporcie wahad³owym i na trasach lokalnych, a¿ po trasy dalekobie¿ne, na przyk³ad z Langenau do Hamburga.

Wraz z naszymi wieloletnimi partnerami w zakresie naczep Krone (producent pojazdów), Krone-Fleet (wypo¿yczalnia naczep) i Carrier Transicold (agregat ch³odniczy), ¶wiadomie podejmujemy krok w kierunku testowania nowych technologii w codziennej eksploatacji. Robimy to z powodzeniem od wielu lat z naszymi agregatami holowniczymi. W przysz³o¶ci chcemy wdro¿yæ jeszcze wiêcej takich jednostek w naszych oddzia³ach, aby wspieraæ nasze cele w zakresie ochrony klimatu. Oprócz kwestii operacyjnych, przy zakupie i konserwacji tych naczep równie¿ czynniki ekonomiczne odgrywaj± znacz±c± rolê, co szczegó³owo zweryfikujemy w ramach operacji testowych dodaje Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase w DACHSER.
¬ród³o: DACHSER
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMO¦CI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels