Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

300 km zasięgu: Volvo FH Electric zmienia reguły gry transportowej

Utworzona: 2024-02-13


Volvo z dwoma nadwoziami wymiennymi jeździ dla DACHSER w Czechach. W sumie samochód ciężarowy i jego przyczepy mają łączną masę 44 ton i około 300 kilometrów zasięgu podczas pracy.

W pełni elektryczne Volvo regularnie kursuje nocą między Kladnem, niedaleko Pragi, a Hradcem Králové, położonym na wschód od stolicy, pokonując około 180-kilometrową trasę tam i z powrotem. Ten bezemisyjny pojazd jest również używany w ciągu dnia. Dwa razy dziennie pokonuje 180-kilometrową trasę w obie strony. Volvo FH Electric, o którym mowa, jest wyposażone w trzy silniki elektryczne i sześć akumulatorów trakcyjnych o łącznej pojemności 540 kWh (BOL). Ich pełne naładowanie zajmuje zaledwie 2,5 godziny (DC, 250 kW).

Pojazd jest przeznaczony do transportu towarów w kontenerach typu swap body, które ze względu na swój niski profil stwarzają pewne szczególne wyzwania. Podwozie e-ciężarówki do nadwozi wymiennych nie może przekraczać maksymalnej wysokości całkowitej wynoszącej cztery metry, zapewniając jednocześnie odpowiednią wysokość postojową do załadunku. Z drugiej strony, akumulatory zajmują dużo miejsca pod pojazdem, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysoką masę całkowitą zestawu i dłuższe odległości transportowe. Volvo FH Electric spełnia te wymagania. Pojazd ma niski profil, dzięki czemu nadaje się do stosowania z nadwoziami wymiennymi, a jednocześnie zapewnia wystarczający zasięg nawet na dłuższych dystansach. Jego podwozie oferuje również doskonałą zwrotność, elastyczność, a także cichą pracę.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w ramach naszych działań na rzecz ochrony klimatu udało nam się również z sukcesem rozpocząć elektryfikację naszego bardzo ważnego systemu transportowego obejmującego nadwozia wymienne wyjaśnia Stefan Hohm, Chief Development Officer w DACHSER.
DACHSER koncentruje się na zrównoważonych technologiach również w Czechach. Wykorzystanie w pełni elektrycznego samochodu ciężarowego Volvo na regularnej trasie dalekobieżnej jest dla nas ważnym krokiem na drodze do wprowadzenia zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w transporcie na długich dystansach komentuje Jan Pihar, Managing Director European Logistics w DACHSER Czechy.

Inwestowanie w e-mobilność

Aby promować e-mobilność, w ubiegłym roku DACHSER Czechy zainwestował w instalację stacji ładowania odpowiednich zarówno dla samochodów ciężarowych, jak i osobowych. Na terenie największego czeskiego oddziału w Kladnie znajduje się stacja szybkiego ładowania DC o mocy 180 kW dla samochodów ciężarowych oraz sześć stacji ładowania AC o mocy 22 kW dla samochodów osobowych. W oddziale w Hradec Králové znajduje się łącznie sześć stacji ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW. Ponadto niedawno zakończono instalację stacji szybkiego ładowania prądem stałym.

Źródło: DACHSER
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels