Zespół rozpoczął pracę od wywiadów z ponad 17 kierowcami ciężarówek i menedżerami flot z całego świata, aby lepiej poznać naturę problemu. Dzięki uzyskanym informacjom inżynierowie określili typowe sytuacje, jakie spotykają kierowców podczas pracy.
Spośród 9 zaproponowanych rozwiązań wybrano jedno o nazwie Smart Access. Aby przetestować jego wykonalność, Volvo nawiązało współpracę ze start-upem o nazwie OTA Keys, który został później przejęty przez Continental. We współpracy z firmą Nextran, dealerem marki Mack w Orlando na Florydzie, w 20 ciężarówkach należących do firmy Carroll Fulmer zainstalowano sprzęt umożliwiający zdalne odblokowanie drzwi kierowcy i rejestrowanie blokad kabiny w ciągu 6-miesięcznego okresu weryfikacji koncepcji. Na podstawie informacji zwrotnych, zespół Innovation Lab był w stanie śledzić przypadki zablokowania kabiny i oszacować związane z nimi koszty finansowe, w tym utratę produktywności i przestoje.
Pod 6 miesiącach projektu Smart Access zweryfikowano przypadki użycia aplikacji My Truck, oraz zdefiniowano potencjalne możliwości przyszłego rozwoju usług oferowanych przez Volvo Trucks. Dzięki standardowemu procesowi inżynierowie Innovation Lab byli w stanie zidentyfikować najważniejsze potrzeby użytkowników, główne problemy, przeprowadzić weryfikację koncepcji z udziałem docelowych użytkowników i stworzyć rozwiązania o wymiernej wartości.
Źródło: Volvo Gropu
grafika poglądowa
Utworzona: 2023-06-25