Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowe modele na drogi bez emisji i wypadków

Utworzona: 2024-09-10


Podczas wrześniowych targów IAA 2024 w Hanowerze Volvo Trucks zademonstruje pojazdy z napędami elektrycznymi, ogniwami paliwowymi oraz wykorzystujące odnawialne paliwa w silnikach spalinowych stanowiące element strategii umożliwiającej zrównoważony transport dziś i jutro.

Stoisko Volvo Trucks będzie demonstracją globalnej gamy produktów, która nigdy wcześniej nie była tak silna. Zaprezentowana zostanie między innymi nowa gama FH Aero, niedawno wprowadzona na rynek Europy, Azji i Afryki, obejmująca warianty napędzane energią elektryczną i biopaliwem. Na rynek amerykański wprowadzono zupełnie nowy model VNL na nowej platformie wyposażonej w przełomowe technologie umożliwiające jazdę autonomiczną. Targi IAA będą pierwszą okazją pokazania Volvo VNL w Europie. Obydwa modele samochodów ciężarowych zostały opracowane z naciskiem na oszczędność paliwa i bezpieczeństwo.

Jestem podekscytowany reakcjami klientów i mediów na naszą nową gamę samochodów ciężarowych i przyszłe technologie. Na naszym stoisku na tegorocznych targach IAA pokażemy globalną siłę Volvo Group i zademonstrujemy nasze zaangażowanie w dążeniu do osiągnięcia zerowej emisji i zerowej liczby wypadków – oba te aspekty są równie ważne dla sukcesu naszych klientów mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.
Goście targowi będą mogli również zobaczyć nowe Volvo FM Low Entry, pierwszą ciężarówkę szwedzkiej marki opracowaną wyłącznie z akumulatorowo-elektrycznym układem napędowym, która wyróżnia się wyjątkową widocznością z kabiny poprawiającą bezpieczeństwo w ruchliwym środowisku miejskim. Kultowy model FH16 Aero zostanie zaprezentowane z całkowicie nowym, 17-litrowym silnikiem D17, o większej mocy, który zużywa mniej paliwa i emituje mniej spalin. Model FH16, zaprojektowany do najcięższych zadań, jest dostosowany do korzystania z HVO (hydrodrafinowanego oleju roślinnego) i biodiesela B100. Producent zademonstruje także przyszłą technologię osi elektrycznych, dostosowaną do potrzeb nowej generacji samochodów ciężarowych zasilanych przez akumulatory i ogniwa paliwowe.

Chociaż Volvo ma pięcioletnie doświadczenie w sprzedaży elektrycznych ciężarówek w 47 krajach na całym świecie, kolejnym krokiem, na drodze elektryfikacji jest wodór, który może być stosowany zarówno w ogniwach paliwowych jak i w silnikach spalinowych. Oba rodzaje napędów wodorowych są opracowywane równolegle z myślą o przyszłej gamie samochodów ciężarowych dla wszystkich rynków i zastosowań w zrównoważonym transporcie na całym świecie. Oczekuje się, że obie technologie wodorowe trafią do klientów pod koniec tej dekady.

Kilka samochodów ciężarowych Volvo wystawianych na targach IAA będzie wyposażonych w nowy system kamer (CMS), który zmniejsza zużycie paliwa dzięki poprawie własności aerodynamicznych pojazdu oraz zwiększa bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności.

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels