Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Oponiarska odpowiedź na nowe trendy

Utworzona: 2024-09-16


Podczas targów IAA Transportation Continental zaprezentuje trzy nowe opony dla segmentu ciężkiego: Conti EfficientPro 5 – ciężarową, Conti Urban NXT – zrównoważoną do ruchu miejskiego oraz Conti EcoPlus HT3+ – najnowszą wersję opony do naczep.

Continental zaprezentuje się na targach w Hanowerze w hali 12 na stoisku C41. Zwiedzający będą mogli obejrzeć nowe ogumienie do ciężkich pojazdów oraz zapoznać się z rozwiązaniem cyfrowym do zarządzania flotą, umożliwiającym po raz pierwszy automatyczne pomiary głębokości bieżnika.

EfficientPro 5

Opona Conti EfficientPro 5 na oś kierowaną jest przeznaczona do samochodów ciężarowych z silnikami spalinowymi, hybrydowymi lub elektrycznymi. Wyróżnia się o 10% niższym oporem toczenia w porównaniu z poprzednim modelem w ramach unijnej klasy A. Specjalna mieszanka gumowa bieżnika w połączeniu ze sztywnym profilem opony pomaga zmniejszyć opór toczenia, co z kolei wydłuża jej przebieg o około 5% w porównaniu z poprzednim modelem.


Szczególnie niski poziom hałasu (klasa A) oznacza, że opona spełnia wymagania taksonomii UE. Jest to pierwsza opona dalekobieżna oferowana w rozmiarze 315/70, która może być montowana na osiach o nacisku 8,5 tony, czyli z powodzeniem wykorzystywana do ciężarówek elektrycznych. Model będzie dostępny w sprzedaży od początku 2025 r., początkowo w rozmiarach 315/70 R 22,5 i 385/55 R 22,5.

Urban NXT

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), jeden na sześć nowych autobusów o masie przekraczającej 3,5 tony zarejestrowanych w roku 2023 był częściowo lub całkowicie zelektryfikowany. Continental odpowiada na ten trend, wprowadzając do oferty oponę Conti Urban NXT, która łączy wysoki udział zrównoważonych materiałów z wyjątkową efektywnością energetyczną. Na IAA zostanie zaprezentowana przedprodukcyjna wersja tej całorocznej opony, a jej rynkowa premiera jest planowana w przyszłym roku. Początkowo będzie dostępna w rozmiarze 275/70 R 22,5.

Do produkcji opony zastosowano do 59% materiałów odnawialnych, poddanych recyklingowi i posiadających certyfikat ISCC PLUS w zakresie bilansu masy. To o 25 p.p. więcej niż wynosi średni udział materiałów odnawialnych i poddanych recyklingowi w innych oponach tej klasy marki Continental. 24% "wsadu", tzn. gumy syntetycznej i sadzy z materiałów cyrkularnych i biocyrkulacyjnych ma certyfikat ISCC PLUS. Udział materiałów z recyklingu wynosi 3% – dotyczy to gumy ze zużytych opon poddanych obróbce mechanicznej, a także stali. Natomiast 32% zawartości materiałów użytych do produkcji tego ogumienia pochodzi z surowców zrównoważonych, głównie z kauczuku naturalnego.


Opory toczenia nowej opony miejskiej zostały zmniejszone o 25% w porównaniu z modelem Conti Urban HA3. Przekłada się to na niższą emisję CO2 w przypadku pojazdów z silnikiem spalinowym i zwiększony o 15% zasięg elektrycznych. Przebieg opony jest, według zapewnień producenta, również ok. 15% większy niż w poprzednim modelu. Gęste, zazębiające się lamele zapewniają dobrą przyczepność, doskonałe prowadzenie i imponujące parametry hamowania – również na mokrej nawierzchni – przez cały okres eksploatacji opony. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa ogranicza proces ścierania się bieżnika i zwiększa odporność na uszkodzenia mechaniczne, np. przecięcia, czy pęknięcia. Dzięki bardzo niskiemu zewnętrznemu hałasowi toczenia opona kwalifikuje się do taksonomii UE, a zatem jest dostosowana do wymagań flot pojazdów elektrycznych.

EcoPlus HT3+

Opona Conti EcoPlus HT3+ została zaprojektowana specjalnie do naczep z elektrycznymi osiami napędowymi – oferuje wyjątkowe parametry pod względem trakcji i oporu toczenia oraz szczególnie wysoką nośność, która została zwiększona o 500 kg na każdą oś w porównaniu z konwencjonalnym ogumieniem. Prototyp opony został zaprezentowany w 2022 roku. Dodajmy, że Continental jest partnerem rozwojowym innowacyjnej koncepcji naczepy Trailer Dynamics. Celem projektu jest hybrydyzacja ciągników siodłowych z elektrycznymi naczepami zasilanymi z akumulatora, co zmniejszy zużycie paliwa przez zestaw transportowy, a tym samym emisję CO2.


Wzór bieżnika został zaprojektowany z myślą o maksymalnej poprawie trakcji, a innowacyjna mieszanka gumowa zapewnia równowagę między przyczepnością a uzyskiwanym przebiegiem. W rezultacie opona zapewnia maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach pogodowych. Wprowadzenie tego modelu na rynek zaplanowano na początek 2026 roku. Opona będzie początkowo dostępna w rozmiarach 355/50 R 22,5, 385/65 R 22,5 i 385/55 R 22,5.

Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels