Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Oś, która udowadnia oszczędność i wytrzymałość na dystansie 350 000 kilometrów

Utworzona: 2024-09-16


Firma BPW Bergische Achsen KG stara się wyznaczać standardy dzięki innowacjom w zakresie digitalizacji i elektryfikacji transportu. Jedną z takich innowacji jest oś elektryczna do naczep, która generuje energię elektryczną służącą do zasilania agregatów chłodniczych w czasie jazdy.

Już samo podłączenie osi do generatora jest nie lada osiągnięciem, jednak prawdziwym wyzwaniem jest zaprojektowanie jej jako części masy nieresorowanej w taki sposób, aby działała niezawodnie w każdej sytuacji na drodze. Oś dostarczająca moc do elektrycznych i hybrydowych agregatów chłodniczych stanowi integralna część systemu Thermo King AxlePower. Oś wykorzystuje dwa generatory zamiast jednego. Generowana moc nie jest osłabiana przez pochłaniający energię mechanizm różnicowy, co zwiększa wydajność i bezpieczeństwo systemu, który został zaprojektowany tak, aby był wyjątkowo wytrzymały w trudnych warunkach pracy. Kolejną szczególną cechą jest inteligentna kontrola procesu rekuperacji, w każdej chwili dostosowana do sytuacji na drodze. System aktywuje się już przy prędkości 15 km/h, dzięki czemu energia hamowania albo zjazdu jest wykorzystywana do ładowania akumulatorów agregatu chłodniczego. Odciąża to ciągnik siodłowy. Do generowania energii elektrycznej używany jest również tryb holowania zanim akumulator osiągnie krytyczny poziom naładowania.


Aby przekonać się, czy system sprawdza się w codziennym transporcie chłodniczym i jakie są jego faktyczne koszty, BPW i jego partner Thermo King zaangażowali w proces prac rozwojowych dziesięć wiodących europejskich firm logistycznych i producentów naczep chłodniczych: pojazdy testowe pokonały już 350 000 km na drogach europejskich i południowoafrykańskich, aby zbadać wydajność systemu w typowych scenariuszach zastosowań. Wynik przekonał nawet sceptyków: oś ePower zapewnia maksymalną wydajność zarówno w transporcie dystrybucyjnym, jak i w połączeniu z przewozami na duże odległości. Na przykład jedna z naczep testowych zapewniała chłodzenie przez 20 tygodni non-stop, wykorzystując wyłącznie energię generowaną w ruchu typu stop-and-go oraz podczas zjazdów. W tym miejscu system ePower mógł korzystać z możliwości stacjonarnego ładowania pośredniego, które, choć możliwe, nie jest konieczne z technicznego punktu widzenia. System zarządzanie akumulatorami dba o ich optymalne wykorzystanie, co ma na celu przeciwdziałanie chemicznemu zużyciu, które występuje w pojazdach elektrycznych podczas jazdy. Pozwala to uniknąć kosztownych przestojów.

Elektryczna logistyka chłodnicza bez zmiany procesów transportowych i zarządzania flotą

Dlatego ePower można stosować w logistyce dystrybucyjnej bez konieczności zmiany istniejących procesów logistycznych i zarządzania flotą. Zakup całego systemu, w tym agregatu chłodniczego i akumulatorów, zamortyzuje się w ciągu zwykłego okresu eksploatacji naczepy. W przypadku stosowania w gęsto zaludnionych obszarach połączenie z czysto elektrycznym układem chłodzenia okazało się optymalne pod względem ekonomicznym, podczas gdy wersja hybrydowa zasilana elektrycznie i za pomocą silna Diesla jest zalecana w ruchu mieszanym. Do przewozów wyłącznie dalekobieżnych konieczny byłby montaż większych akumulatorów, więc w tym przypadku silnik Diesla jest nadal najbardziej ekonomicznym napędem chłodzącym.

BPW zaprezentuje oś ePower na targach IAA Transportation, które odbędą się w Hanowerze w dniach od 17 do 22 września (stoisko wystawowe BPW Group w hali 26/A30).

Źródło: BPW
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels