Jaką rolę odgrywają środki zwiększające efektywność paliwową w dekarbonizacji transportu drogowego?
Poprawa wydajności energetycznej pojazdów i naczep elektrycznych jest kluczem do dekarbonizacji sektora transportu drogowego. Istnieje wiele środków zwiększających efektywność. Szczególnie warto tu wymienić zmniejszanie oporów toczenia opon, zwiększanie wydajności e-komponentów i zarządzania ciepłem, stosowanie lżejszych materiałów, takich jak aluminium, włókno węglowe i zaawansowane kompozyty, optymalizacja konstrukcji pojazdu, ulepszanie oprogramowania i zwiększanie trwałości komponentów elektrycznego układu napędowego.Jak rządy mogą pomóc w tych działaniach?
Dążymy do całkowitej dekarbonizacji transportu ciężarowego. W związku z tym oczekujemy kompleksowego i strategicznego podejścia rządów na poziomie krajowym i globalnym. Proces ten powinien obejmować wszystkie technologie, jasno określone etapy i skoordynowane wysiłki wszystkich zainteresowanych stron. Osiągnięcie tego celu zajmie trochę czasu. Aby umożliwić sektorowi stopniową adaptację, niezwykle istotne jest ustalenie celów długoterminowych i kluczowych etapów wraz ze wzrostem wymagań. Prawodawstwo powinno być odpowiednio dostosowane do każdego etapu, uwzględniając nowe wydarzenia i realia. W naszym ciągle rozwijającym się sektorze stały dialog między wszystkimi zainteresowanymi stronami zapewni spójność wysiłków, monitorowanie i dostosowywanie etapów, optymalizację zasobów oraz wspólne rozwiązywanie problemów. Należy przede wszystkim wspierać postęp technologiczny.W jaki sposób Trailer Dynamics sprawia, że transport drogowy jest bardziej wydajny i bardziej ekologiczny?
Jako innowator w dziedzinie czystej technologii posiadamy naczepę z własnym elektrycznym układem napędowym. Można ją łączyć zarówno z ciągnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi, niezależnie od producenta. Dodatkowy układ napędowy pozwala zaoszczędzić paliwo i zwiększyć zasięg. Połączenie naszej naczepy elektrycznej z akumulatorowo-elektrycznym ciągnikiem siodłowym zwiększa zasięg do ponad 600 km. W przypadku zastosowania ciągnika siodłowego z silnikiem Diesla zużycie paliwa zmniejsza się średnio o 40%. Dzięki naszej technologii istniejąca flota ciągników siodłowych z silnikiem Diesla (prawie 2 mln w Europie) może znacznie zmniejszyć emisję CO₂.W jaki sposób firma pomaga operatorom w poprawie efektywności?
Technologia zastosowana w naszej naczepie elektrycznej pozwala na łączenie jej z ciągnikami siodłowymi z silnikiem Diesla. Rośnie też liczba ciągników siodłowych zasilanych akumulatorowo, ale ich krótki zasięg jest zbyt ograniczony, a infrastruktura ładowania nie jest jeszcze wystarczająca. Dzięki naszej naczepie elektrycznej zasięg tych bezemisyjnych zestawów zwiększa się co najmniej dwukrotnie. Jest to łatwe do wdrożenia i wysoce ekonomiczne rozwiązanie, ponieważ nie wymaga wymiany całej floty.Jak będą ewoluować naczepy i technologie dekarbonizacji w ciągu najbliższych 10 lat?
W przyszłości zestaw ciężarówka-naczepa będzie funkcjonował jako jeden system. Trailer Dynamics chce wykorzystać integrację technologiczną, aby zwiększyć wydajność i optymalizować zużycie energii przez cały zestaw. Mając to na uwadze, pracujemy nad wieloma elementami, aby to umożliwić. Takie rozwiązanie prawdopodobnie poprawi wymianę danych. Podstawą tego podejścia będzie optymalizacja zużycia energii w zestawie pojazdów, na przykład poprzez zarządzanie dystrybucją mocy i pozyskiwanie energii poprzez hamowanie regeneracyjne. Oczekujemy, że kolejnym krokiem będzie ulepszone dynamiczne przydzielanie ładunku, uznanie znaczącego wpływu naczepy elektrycznej na ogólną wydajność pojazdu, integracja nowych technologii i łączności oraz intensywna współpraca między zainteresowanymi stronami w całym łańcuchu dostaw.Źródło: IRU