
Elektryczny Actros przeznaczony do ciężkiego transportu dystrybucyjnego jest produkowany w zakładzie w Wörth od 2021 roku. W zależności od wersji, pojazd jest zasilany zestawem trzech (eActros 300) lub czterech akumulatorów (eActros 400), z których każdy ma zainstalowaną moc 112 kWh. Ten ostatni pojazd ma zasięg do 400 km.
Jednostka napędowa ciężarówki składa się ze sztywnej osi elektrycznej wyposażonej w dwa zintegrowane silniki elektryczne oraz dwubiegowej przekładni. Dwa chłodzone cieczą silniki zapewniają ciągłą moc wyjściową 330 kW i moc szczytową 400 kW. Dodatkowo energia odzyskana podczas hamowania jest przekazywana z powrotem do akumulatorów i wykorzystywana do napędzania.
Każdy pojazd użytkowy musi być opłacalny w codziennej eksploatacji. W związku z tym przed dokonaniem inwestycji trzeba poznać odpowiedzi na szereg pytań, zwłaszcza w przypadku ciężarówek z napędem bateryjno-elektrycznym. Na jakich trasach można wykorzystywać tego typu pojazdy? Co z infrastrukturą ładowania? Jakie działania strukturalne i inwestycje trzeba poczynić, aby umożliwić ładowanie w zajezdniach? To tylko najważniejsze z pytań...
Biorąc pod uwagę złożoność zagadnienia, nie wystarczy sprzedawać klientom elektryczne ciężarówki, ale trzeba im zapewnić wsparcie w procesie elektryfikacji floty. Elektromobilność to bowiem coś więcej niż tylko nowy napęd. Dlatego Mercedes-Benz Trucks włączył eActrosa do ekosystemu biznesowego, na który składają się również usługi doradcze w zakresie użytkowania pojazdu i optymalizacji całkowitego kosztu posiadania.
Źródło: Daimler Truck