Półpubliczna sieć TruckCharge, której uruchomienie zaplanowano w trzecim kwartale 2025 r., ma uzupełniać istniejącą publiczną sieć ładowania. W tym także tą, którą tworzy spółka Milence, założona w lipcu 2022 r. przez Daimler Truck, TRATON Group i Volvo Group. Do roku 2027 Milence zamierza utworzyć i prowadzić 1700 publicznych punktów szybkiego ładowania.
Dzięki koncepcji TruckCharge chcemy zmniejszyć niedobór punktów ładowania ciężarówek. Ponad 1000 dealerów w samej Europie stwarza sprzyjające warunki do tego, aby szybko zbudować własną sieć. Jednocześnie zaoferujemy naszym klientom kompletne rozwiązanie umożliwiające dołączenie do sieci. Z jednej strony rozwiązanie to pomoże klientom zwiększyć rentowność ich własnej infrastruktury ładowania, a z drugiej chcemy zaoferować operatorom elektrycznych ciężarówek dodatkowe opcjeOperatorzy stacji, którzy udostępniają własną infrastrukturę, mogą generować dodatkowe przychody oferując usługę ładowania dla użytkowników zewnętrznych. Umożliwi im to szybszą amortyzację inwestycji poczynionych w tej dziedzinie. Dla operatorów flot korzyści wynikające z tego rozwiązania to niższa cena w porównaniu z publicznymi stacjami, więcej punktów ładowania oraz możliwość rezerwacji z wyprzedzeniem. TruckCharge przejmie rolę pośrednika między operatorami stacji a operatorami flot i stworzy możliwość rezerwacji i uiszczania płatności.
wyjaśnił Martin Hink, dyrektor ds. eMobility/H2 Business Solutions w Mercedes-Benz Trucks.
Pod marką TruckCharge Daimler Truck łączy wszystkie swoje obecne i przyszłe oferty dotyczące ciężarówek elektrycznych, a usługa jest dostępna niezależnie od marki użytkowanych ciężarówek.

Źródło: Daimler Truck