Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Koncepcja sieci półpublicznej: ponad 3000 szybkich ładowarek do 2030 roku

Utworzona: 2025-04-15


Koncern Daimler Truck opracował koncepcję własnej półpublicznej sieci ładowania, która do roku 2030 ma obejmować ponad 3000 szybkich punktów ładowania ciężarówek.

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), do osiągnięcia unijnych celów w zakresie redukcji emisji CO2 do 2030 r. potrzeba około 35 000 szybkich punktów ładowania o mocy 800 kW i większej. Tymczasem obecnie w całej Europie jest mniej niż 1000 punktów ładowania ciężarówek, z których przeważająca większość ma zbyt małą moc. Aby przynajmniej częściowo zmniejszyć istniejący deficyt, Daimler Truck opracował koncepcję własnej półpublicznej sieci ładowania, która do roku 2030 ma obejmować ponad 3000 szybkich punktów ładowania. W ramach sieci klienci korzystający z usługi TruckCharge będą mogli odpłatnie ładować akumulatory swoich pojazdów korzystając z punktów zlokalizowanych na terenie baz eksploatacyjnych w momentach, gdy nie będą używane przez pojazdy danej firmy.

Półpubliczna sieć TruckCharge, której uruchomienie zaplanowano w trzecim kwartale 2025 r., ma uzupełniać istniejącą publiczną sieć ładowania. W tym także tą, którą tworzy spółka Milence, założona w lipcu 2022 r. przez Daimler Truck, TRATON Group i Volvo Group. Do roku 2027 Milence zamierza utworzyć i prowadzić 1700 publicznych punktów szybkiego ładowania.

Dzięki koncepcji TruckCharge chcemy zmniejszyć niedobór punktów ładowania ciężarówek. Ponad 1000 dealerów w samej Europie stwarza sprzyjające warunki do tego, aby szybko zbudować własną sieć. Jednocześnie zaoferujemy naszym klientom kompletne rozwiązanie umożliwiające dołączenie do sieci. Z jednej strony rozwiązanie to pomoże klientom zwiększyć rentowność ich własnej infrastruktury ładowania, a z drugiej chcemy zaoferować operatorom elektrycznych ciężarówek dodatkowe opcje
wyjaśnił Martin Hink, dyrektor ds. eMobility/H2 Business Solutions w Mercedes-Benz Trucks.
Operatorzy stacji, którzy udostępniają własną infrastrukturę, mogą generować dodatkowe przychody oferując usługę ładowania dla użytkowników zewnętrznych. Umożliwi im to szybszą amortyzację inwestycji poczynionych w tej dziedzinie. Dla operatorów flot korzyści wynikające z tego rozwiązania to niższa cena w porównaniu z publicznymi stacjami, więcej punktów ładowania oraz możliwość rezerwacji z wyprzedzeniem. TruckCharge przejmie rolę pośrednika między operatorami stacji a operatorami flot i stworzy możliwość rezerwacji i uiszczania płatności.

Pod marką TruckCharge Daimler Truck łączy wszystkie swoje obecne i przyszłe oferty dotyczące ciężarówek elektrycznych, a usługa jest dostępna niezależnie od marki użytkowanych ciężarówek.



Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels