
Trasa prowadziła z Rovaniemi przez Sztokholm, Malmö, Kopenhagę, Nyborg, Flensburg, Hamburg, a potem autostradą A7 do Würzburga i stamtąd autostradą A81 do Stuttgartu. To był prawdziwy maraton dla eActrosa 300, który jest wyposażony w trzy pakiety akumulatorów – każdy o pojemności 112 kWh – które łącznie zapewniają zasięg do 220 km. Szczegółowo zaplanowno poszczególne etapy przejazdu o długości ok. 150 km, aby móc bez problemu dojechać do wybranych punktów ładowania, nawet gdyby wystąpiły korki. Pojazd został odpowiednio przygotowany do drogi, aby uniknąć nadmiernego zużycia energii akumulatora i tym samym skrócenia zasięgu.

Na drogach europejskich, a także na autostradach o różnej topografii, kierowcy byli pod wrażeniem swobodnej jazdy bez zauważalnych przerw w zmianie biegów lub przyczepności. Silniki elektryczne zapewniają dokładnie taki sam wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów, a mocne przyspieszenie jest odczuwalne w każdej sytuacji. Poziom hałasu w kabinie przez cały czas utrzymywał się na komfortowym poziomie. Nawet przy ujemnych temperaturach kabina nagrzewała się stosunkowo szybko. Pojazd bez problemu radził sobie z różnymi warunkami pogodowymi, w tym ze śniegiem, zimnem i burzami. Sprawdziły się w praktycznym działaniu zainstalowane systemy wspomagające kierowcę.
Przy minimalnych temperaturach poniżej zera utrata zasięgu była ograniczona nawet bez wstępnego kondycjonowania. Jadąc z prędkością 80 km/h, można było również łatwo zobaczyć, jak ciągnik odzyskuje energię za pomocą rekuperacji, zwiększając w ten sposób zasięg. Średnio zespoły robiły sobie przerwy na ładowanie w dwóch pojazdach trzy razy dziennie. Samo ładowanie odbywało się bezproblemowo na dostępnych publicznych stacjach ładowania o dużej mocyŹródło: Daimler Truck
– relacjonuje Marc Schniederjan, odpowiedzialny za eksploatację pojazdów testowych.