Jak zaznaczają przedstawiciele portu, każdego roku przez nabrzeże w Göteborgu przejeżdża około miliona ciężarówek, z czego jedna trzecia, czyli około 1000 pojazdów dziennie przejeżdża przez terminale APM. Jak dotąd jednak elektryczne ciężarówki stanowią tylko niewielki odsetek pojazdów przejeżdżających przez bramy portu, ale przełom na szerszą skalę to kwestia czasu.
3 marca br. firma logistyczna DFDS rozpoczęła eksploatację 20 ciężarówek elektrycznych w porcie i wokół niego. Największy szwedzki przewoźnik kontenerów na drogach, Skaraslättens Transport, niedawno zaczął używać 3 ciężarówek elektrycznych do przewozów do i z terminala kontenerowego, a dwie kolejne mają dołączyć w maju.
Elektryczne ciężarówki to poważna inwestycja, dlatego fakt, że mamy pierwszeństwo wjazdu na teren terminala kontenerowego jest dla nas naprawdę ważny. Oznacza to, że każdego dnia możemy wykonać więcej zadań, co przynosi korzyści zarówno nam, jak i naszym klientom. Oznacza to również, że możemy oczekiwać szybszego zwrotu naszej inwestycji mówi Johan Söderström, dyrektor handlowy w Skaraslättens Transport.Obecnie system priorytetów dla ciężarówek elektrycznych obowiązuje w trzech terminalach, które łącznie obsługują około 90% całkowitego ruchu samochodów ciężarowych w porcie. Pozostałe dwa terminale są obsługiwane przez Göteborg Roro Terminal i Stena Line.
Źródło: Port of Göteborg