Każdego roku przez port w Göteborgu przejeżdża ponad milion samochodów ciężarowych, aby odebrać lub dostarczyć ładunki. Wspólnie z firmami Volvo Group, Scania i Stena Line, port przeanalizował trasy, po których poruszają się samochody ciężarowe na terenie portu w ramach projektu Tranzero. Stwierdzono, że w przypadku dużej części samochodów ciężarowych przejście na napędy alternatywne byłoby szczególnie wskazane, a budowa publicznej stacji ładowania i tankowania wodoru w sercu portu będzie miała kluczowe znaczenie w tej zmianie.
Oprócz paliw niekopalnych, stacja oferuje wszystko, czego użytkownicy potrzebują podczas ładowania pojazdu, np. szeroki wybór posiłków i napojów oraz oczywiście prysznice i toalety. Dostępny jest również ogrodzony parking strzeżony, z monitoringiem i miejscem dla około 40 ciężarówek. Stacja została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań samochodów ciężarowych, tzn. z odpowiednią ilością miejsca do zawracania oraz możliwością dojazdu do stanowisk ładowania z dwóch kierunków.
Kilka najważniejszych informacji o obiekcie:
• 6 stanowisk ładowania (z możliwością rozbudowy)• moc ładowania: 360 kW (z możliwością zwiększenia do 1 MW przy większej liczbie stanowisk)
• moc sieci zasilającej stację: 6 MW (z możliwością zwiększenia o dodatkowe 6 MW wkrótce)
• możliwość tankowania wodoru za rok
• 1 stanowisko tankowania wodoru 1 (przy pełnej rozbudowie)
• zbiornik wodoru o pojemności 720 kg, pozwala na zatankowanie ok. 15 ciężkich ciężarówek dziennie.
Źródło: Port of Gothenburg