Rozbudowa zasobów energii odnawialnej w postaci wodoru to ważny element działań zmierzających do realizacji celów klimatycznych. Ponieważ port w Göteborgu to strategicznie ważny węzeł transportu ciężarowego w Szwecji, budowa stacji tankowania wodoru obok portu umożliwi nam współpracę z portem na rzecz transportu wolnego od paliw kopalnych mówi Martina Wettin, współzałożycielka i dyrektor ds. rozwoju biznesu w Nilsson Energy.

Na stacji znajdują się zbiorniki wodoru pod wysokim ciśnieniem, więc konieczne jest zarządzanie ryzykiem, a przede wszystkim uzyskiwanie odpowiednich pozwoleń. Ale jesteśmy spokojni jeśli chodzi o realizację projektu wraz z firmą Nilsson Energy, która ma duże doświadczenie w tej dziedzinie i cieszy się najwyższą renomą na szwedzkim rynku wodoru mówi Viktor Allgurén.Sąsiednie terminale również dostrzegają możliwości wiążące się mającą powstać stacją paliw.
Lokalizacja jest idealna dla użytkowników samochodów ciężarowych, a także daje nam, jako operatorowi terminalu, możliwość wykorzystania wodoru do zasilania naszych własnych urządzeń w przyszłości. Znajdujemy się w bliskim sąsiedztwie stacji, więc kwestie bezpieczeństwa i ryzyka są naturalnie ważne mówi Maria Franksen, dyrektor generalny terminalu RoRo w Göteborgu.W niedalekiej przyszłości (2023/2024), zaledwie pięć minut na wschód od stacji Nilsson Energy ma powstać druga stacja tankowania wodoru, którą wybudują firmy Circle K i OG Clean Fuels.
Pomysł budowy stacji tankowania wodoru w porcie to część Inicjatywy Tranzero stworzonej przez Zarząd Portu w Göteborgu, Grupę Volvo, Scanię i armatora Stena Line, której celem jest redukcja emisji zainicjowanej.
Źródło: Port w Göteborgu