Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Ogniwa paliwowe mają potencjał

Utworzona: 2022-10-18


Dział rozwiązań dla pojazdów użytkowych (CVS) firmy ZF ogłosił podpisanie umowy współpracy rozwojowej z firmą Freudenberg e-Power Systems, dostawcą ogniw paliwowych i systemów akumulatorowych.

Partnerzy zamierzają opracować system napędu elektrycznego, składający się z ogniwa paliwowego i układu napędowego, a także będą współdzielić komponenty do różnych zastosowań. Początkowym celem umowy jest opracowanie wysoce zintegrowanego rozwiązania z ogniwami paliwowymi do pojazdów użytkowych. Firma Freudenberg ma dostarczyć skalowalne systemy zasilania elektrycznego w formie zestawu o różnych mocach wyjściowych, natomiast ZF zapewni kompletne elektryczne układy napędowe o mocy ciągłej do 360 kW. Obecnie trwa faza pilotażowa przewidziana w umowie, podczas której opracowywane są prototypy pojazdów demonstracyjnych, autobusów i ciężarówek. Pierwszy prototyp ma być gotowy w roku 2023.


Jeśli chodzi o dekarbonizację, ZF dostrzega wyraźny trend w kierunku technologii ogniw paliwowych, która zapewnia większy zasięg i szybsze czasy tankowania. Grupa szacuje, że do roku 2030 r. światowy udział tej technologii w segmencie pojazdów ciężarowych wyniesie 20%. W związku z tym, ZF będzie nadal kierować się elastycznym, otwartym podejściem do technologii ogniw paliwowych jako rozwiązania napędowego wspierającego tę transformację.

Elastyczne podejście stanowi podstawę partnerstwa między ZF a Freudenberg, które oferuje korzyści producentom na całym świecie. Dodanie wspólnie opracowanego systemu napędowego zasilanego ogniwem paliwowym do kompleksowej oferty ZF w zakresie mobilności elektrycznej oznacza, że wszystkie kluczowe rozwiązania sprzętowe i programistyczne, jakich potrzebują klienci do przestawienia swoich produktów na technologię elektryczną można uzyskać z jednego źródła. Korzystając z wysoce zintegrowanej technologii napędu elektrycznego ZF producenci pojazdów nie muszą ponosić kosztów prowadzenia badań i prac rozwojowych, zarządzania projektami i mogą ograniczyć swoje wysiłki związane z integracją nowych napędów, a przez to obniżyć całkowity koszt posiadania.

Źródło: ZF
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels