Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Sztuczna inteligencja zwiększy bezpieczeństwo na drodze

Utworzona: 2024-10-27


Nowoczesne, zautomatyzowane systemy wspomagania kierowcy wymagają dużej liczby czujników, aby precyzyjnie analizować otoczenie pojazdu i wykonywać bezpieczne manewry podczas jazdy. Aby jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój tych rozwiązań, firma ZF opracowała chmurową usługę ZF Annotate wykorzystującą sztuczną inteligencję.

Podczas Światowego Dnia Technologii ZF, który odbył się w Jeversen w Hanowerze, producent po raz pierwszy zaprezentował szybką, opłacalną i gotową do wprowadzenia na rynek usługę dla samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Usługa ZF Annotate działa jako system nadmiarowy, niezależny od zestawu czujników w pojeździe, który analizuje dane pojazdu klienta i porównuje je z danymi rejestrowanymi przez dodatkowe czujniki ZF, zapewniające pomiar referencyjny. Dzięki sztucznej inteligencji dostępnej na serwerze chmurowym wszystkie istotne obiekty są dokładnie klasyfikowane i otrzymują unikalne numery identyfikacyjne, a obiekty poruszające się są stale monitorowane. Tak skodyfikowana informacja o obiekcie stanowi część pełnego opisu modelu środowiska. Na tej podstawie oprogramowanie jest w stanie dokonać bardzo precyzyjnego pomiaru porównawczego. System ZF Annotate jest najnowocześniejszym, wspieranym przez sztuczną inteligencję rozwiązaniem walidacyjnym do testowania i szkolenia nowoczesnych systemów wspomagania i jazdy autonomicznej (ADAS/AD) od poziomu 2+ do poziomu 5.

Poprzednie porównywalne systemy w celu weryfikacji danych referencyjnych opierały się głównie na informacjach w 2 wymiarach, tzn. mapowały środowisko uwzględniając jedynie odległość i kąt poziomy. Usługa ZF Annotate wykorzystuje dane trójwymiarowe, uwzględniając również wysokość obiektu.

Precyzyjne i wiarygodne dane z pomiarów referencyjnych ZF Annotate mogą znacznie przyspieszyć rozwój i dostrajanie złożonych systemów ADAS i AD. Do tej pory walidacja takich systemów wymagała dużego nakładu pracy i była czasochłonna i kosztowna, ponieważ dane referencyjne były wpisywane ręcznie przez ludzi.

Dzięki sztucznej inteligencji możemy przyspieszyć proces walidacji nawet 10-krotnie i tym samym skrócić czas opisywania obiektów z 12 do 2 miesięcy. Dzięki temu nasi klienci oszczędzają czas i pieniądze. Dzięki możliwości pracy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, nasza usługa przeprowadza weryfikację danych referencyjnych w wyjątkowo krótkim czasie w porównaniu z rynkiem, bez utraty jakości wyjaśnia dr Holger Klein, prezes zarządu.
W zależności od wymagań klienta czujniki referencyjne są umieszczane albo w pojeździe testowym, albo w osobnym pojeździe zbierającym dane referencyjne. Rejestracja wspomnianych danych nie jest ograniczona do widoku z przodu. W zależności od wymagań zestaw czujników może zapewnić kompleksowy widok 360 stopni, zapewniając szczegółowy i precyzyjny obraz otoczenia pojazdu.


Źródło i zdjęcia: ZF
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels