Włączenie technologii inteligentnych tachografów Intellic do naszego portfolio telematycznego jeszcze bardziej wzmacnia wiodącą pozycję ZF jako dostawcy 'kompleksowych rozwiązań' dla producentów pojazdów użytkowych, flot i partnerów branżowych. Jako unikalnie regulowane i zaufane centrum danych, inteligentne tachografy będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w ekosystemie transportu drogowego. Wykorzystanie integralności danych inteligentnych tachografów otworzy możliwości w zakresie logistyki, optymalizacji infrastruktury i będzie bazować na niedawno wprowadzonej przez ZF platformie orkiestracji floty cyfrowej SCALAR powiedział Hjalmar Van Raemdonck, szef działu Digital Systems Solutions w dywizji Commercial Vehicle Solutions w ZF.Jako "czarna skrzynka" pojazdu, zweryfikowane dane będą obejmować wprowadzanie czasów lokalnych, precyzyjne taktowanie w czasie rzeczywistym, bezpieczny Globalny System Nawigacji Satelitarnej (GNSS) oraz interfejs inteligentnego systemu ruchu (ITS).
Przewiduje się, że pojedyncza, certyfikowana skrzynka będzie w stanie niezawodnie i dokładnie gromadzić i przekazywać dane z szerokiego zakresu czujników pojazdu i źródeł danych, w tym zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i sygnałów EBS.
Dzięki możliwości dostarczenia klientom flotowym znacznej wartości dodanej, firma ZF ma dobrą pozycję, aby stać się w pełni cyfrowym dostawcą usług, dostarczając kompletny system z jasnymi, mierzalnymi i zweryfikowanymi danymi. Obejmuje to wyświetlanie pozostałych limitów czasu jazdy w celu zapewnienia zgodności z przepisami. Oferując wszystkie cyfrowe rozwiązania programowe i sprzętowe, których potrzebują floty z jednego źródła, ZF będzie integrować przyszłościowe możliwości z aktualizacjami oprogramowania przez Internet, w taki sam sposób jak aktualizacje tachografu, takie jak czasy jazdy i odpoczynku. Dodając wartość producentom, możliwości tachografu firmy oferują proste rozwiązanie pozwalające na zintegrowanie danych dotyczących prędkości, czasu jazdy i odpoczynku z tablicami rozdzielczymi pojazdów.
Integracja zaufanych danych z inteligentnego tachografu z niedawno uruchomioną platformą orkiestracji floty SCALAR ZF umożliwi bardziej efektywne wyznaczanie tras, wysyłanie i planowanie pracy kierowców, co pomoże znacznie zwiększyć wydajność floty. Od 2023 roku inteligentny tachograf stanie się centralnym zaufanym urządzeniem w sektorze pojazdów użytkowych w Europie. Do trzeciego kwartału 2023 roku producenci w Europie będą zobowiązani do zainstalowania w nowych pojazdach inteligentnych tachografów nowej generacji, a do końca 2024 roku całkowicie zastąpią one tachografy analogowe, o czym przeczytacie Przygotujcie się na nowe tachografy.
Źródło: ZF