AxTrax 2 to w pełni zintegrowany system napędowy z osią elektryczną, charakteryzujący się zwartą konstrukcją, dzięki czemu zwiększa się dostępna przestrzeń na akumulatory oraz możliwości projektowania przyszłych koncepcji pojazdów. Można go łączyć z kluczowymi funkcjami pojazdu, w tym z układami hamulcowymi, systemem ADAS i zautomatyzowanymi systemami jazdy, aby zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność pojazdu. Za pośrednictwem magistrali CAN zaawansowane systemy cyfrowe i telematyczne mogą się komunikować z AxTrax 2 i udostępniać informację na temat jego funkcjonowania.
Platforma dostępna jest w dwóch wariantach: z jednym lub z dwoma silnikami elektrycznymi. AxTrax 2 będzie można stosować w pojazdach użytkowych klasy 5-7 (od 7,25-15 ton) z pojedynczą osią elektryczną w układzie 4x2 lub 6x2, a nawet w ciężarówkach klasy 8 (ponad 15 t) z dwiema osiami elektrycznymi w układzie 6x4. Obie wersje układu zastępują konwencjonalny silnik, skrzynię biegów, wał napędowy, mechanizm różnicowy i osie.
Źródło: ZF
Utworzona: 2023-07-17