Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryczny układ napędowy nowej generacji

Utworzona: 2023-07-17


Firma ZF zaprezentowała AxTrax 2, modułowy system elektrycznego układu napędowego dla pojazdów lekkich, średnich i ciężkich, którego produkcja seryjna w USA ma się rozpocząć w 2025 roku, a w Europie pod koniec 2024 roku.

AxTrax 2 to w pełni zintegrowany system napędowy z osią elektryczną, charakteryzujący się zwartą konstrukcją, dzięki czemu zwiększa się dostępna przestrzeń na akumulatory oraz możliwości projektowania przyszłych koncepcji pojazdów. Można go łączyć z kluczowymi funkcjami pojazdu, w tym z układami hamulcowymi, systemem ADAS i zautomatyzowanymi systemami jazdy, aby zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność pojazdu. Za pośrednictwem magistrali CAN zaawansowane systemy cyfrowe i telematyczne mogą się komunikować z AxTrax 2 i udostępniać informację na temat jego funkcjonowania.

Platforma dostępna jest w dwóch wariantach: z jednym lub z dwoma silnikami elektrycznymi. AxTrax 2 będzie można stosować w pojazdach użytkowych klasy 5-7 (od 7,25-15 ton) z pojedynczą osią elektryczną w układzie 4x2 lub 6x2, a nawet w ciężarówkach klasy 8 (ponad 15 t) z dwiema osiami elektrycznymi w układzie 6x4. Obie wersje układu zastępują konwencjonalny silnik, skrzynię biegów, wał napędowy, mechanizm różnicowy i osie.



Źródło: ZF
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels