Innowacyjny pojazd może autonomicznie zainicjować hamowanie awaryjne, aby uniknąć kolizji z poruszającymi się lub nieruchomymi obiektami nawet w czasie jazdy z prędkością do 80 km/h doprowadzając pojazd do całkowitego zatrzymania. Współpracujący z układem hamulcowym, nowy aktywny pas bezpieczeństwa zapewnia ich właściwe napięcie, szczególnie podczas manewrów.
Firma ZF zaprezentowała również aktywnego asystenta ruszania, który chroni przed kolizją z pieszymi lub rowerzystami znajdującymi się z przodu pojazdu podczas ruszania. System ma też dwa moduły zaawansowanego asystenta cofania (ARA), jeden zamontowany w ciągniku, a drugi w naczepie. Dzięki technologii TT-Link naczepa po raz pierwszy stanowi integralny element systemu monitorowania otoczenia pojazdu. Przewiduje się, że kamera cofania naczepy stanie się w przyszłości istotną częścią znowelizowanej dyrektywy w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych GSR. Dostępny jest również system informacji o martwym polu (BSIS), który pomaga uniknąć kolizji z rowerzystami jadącymi w pobliżu pojazdu po stronie pasażera.
Najnowsze pojazdy ZF wyznaczają nowy standard w dziedzinie osiągów, wydajności i bezpieczeństwa, poprzez wykorzystanie możliwości, jakie stwarzają zestawy pojazdów ciężarowych. Każdy prototyp wykorzystuje zaawansowaną wiedzę ZF w zakresie samochodów ciężarowych i naczep oraz niezrównane możliwości naszych systemów– powiedział dr Christian Brenneke, starszy wiceprezes ds. inżynierii produktu w CVS ZF.ZF zaprezentował również innowacyjne rozwiązanie do wykrywania niezamierzonego ruchu ładunku. Kemara CargoCam może go wykryć i przekazać informację do systemu zarządzania flotą za pośrednictwem pokładowej jednostki telematycznej, aby można było podjąć działania w celu zabezpieczenia ładunku. Jednostka może być również podłączona do pokładowego systemu ADAS. Umożliwia to przekazywanie zarejestrowanych danych ze zdarzeń związanych z hamowaniem awaryjnym do systemów zarządzania flotą, takich jak nowa platforma SCALAR firmy ZF.
Drugi innowacyjny pojazd to zestaw złożony z ciężarówki oraz naczepy elektrycznej eTrailer, wyposażony w pakiet najnowszych technologii, w tym rozwiązań poprawiających aerodynamikę, takich jak OptiFlow TrailerSkirt i OptiFlow Tail. Naczepa eTrailer ma możliwość napędu elektrycznego oraz rekuperacji energii, co zapewnia nawet o 18% mniejsze zużycie paliwa (w cyklu dostaw VECTO) i roczną redukcje emisji CO2 o 15 t. Kolejną innowacją jest system wspomagania sprzęgania OptiRide połączony z elektronicznym zawieszeniem pneumatycznym (ECAS).
Zaawansowane funkcje trakcyjne naczepy eTrailer, takie jak pomoc w ruszaniu i wspomaganie przyspieszania na autostradzie, poprawiają bezpieczeństwo, komfort i wspierają kierowców niezależnie od ich doświadczenia. Funkcje wsparcia trakcyjnego naczepy eTrailer zostały zademonstrowane przy podjeżdżaniu do rampy i w czasie dokowania. Kamera CargoCam dostarcza ciągłych informacji o wykorzystanej i dostępnej przestrzeni ładunkowej, jej stanie, przemieszczeniach ładunku, stanie drzwi i dostępie osób. Informacje mogą być wyświetlane za pomocą urządzeń telematycznych ZF przy użyciu platformy SCALAR.
Źródło: ZF